prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Toți șoferii trebuie să știe! Care sunt riscurile și limita de viteză când conduci la peste 35 grade! Pericolul anvelopelor de iarnă, vara!

Când temperaturile cresc până la pragul de caniculă, nu numai oamenii au de suferit, dar și mașinile suferă modificări care pot fi, adesea, periculoase pentru șoferi. Pe de o parte, șoferii pot fi puternic afectați de temperaturile care trec de 30 de grade, iar mașinile care rulează pe asfaltul încins până la 45-50 de grade Celsius poate fi afectate serios, mai ales dacă vitez nu este adaptată.

CITEȘTE ȘI: AUTOSTRADĂ CONSTRUITĂ ÎN TIMP RECORD! AȘA CEVA NU S-A MAI VĂZUT ÎN ROMÂNIA!

Este esențial ca șoferii să știe care e limita de viteză cu care pot circula când e caniculă și ce se  întâmplă când afară sunt peste 35 de grade Celsius. Când temperatura externă depășește 35ºCelsius  la umbră, se consideră că e caniculă, un fenomen meteo extrem deoarece la soare temperaturile pot fi și cu 15 grade C mai ridicate.

De exemplu, în 2019, Germania a impus din cauza caniculei o limită de 100 km/h pe anumite porțiuni de autostradă, din cauza unui crescut risc de dilatare extremă a șoselei. Și în România, recent, o porțiune din autostrada București – Pitești s-a deformat din cauza caniculei. Cel puțin patru vehicule au fost avariate după ce au lovit un rost de dilatare din zona unui pod.

Astfel, cu cât temperatura de afară e mai mare, cu atât șoferii ar trebui să conducă mai prudent. Iar viteza maximă de deplasare să fie chiar și cu 20-30 km/h mai mică decât limita maximă.

În acest mod, nici motorul, nici cauciucurile nu vor fi suprasolicitate, iar în cazul în care șoseaua se deformează din cauza căldurii, va fi mai mult timp pentru a frâna și a evita pericolul.

Uneori, temperatura asfaltului ajunge și la 60 grade astfel, dacă mașina e în mișcare, cu cât va frâna, va vira și va accelera mai des, cu atât va crește mai mult temperatura cauciucurilor.

Pe de altă parte, căldura extremă poate duce la scăderea reflexelor, a atenției și a capacității de reacție a șoferilor. De asemenea, crește foarte mult riscul de producere a unui accident vascular sau a unui stop cardiac, iar soarele puternic îi poate „orbi” în anumite momente din zi pe șoferi.

Temperatură care va fi transferată pneurilor mașinii. Iar dacă mașina e în mișcare, cu cât va frâna, va vira și va accelera mai des, cu atât va crește mai mult temperatura cauciucurilor.

Acest este și motivul pentru care se recomandă folosirea anvelopelor de vară în sezonul cald. Acestea sunt concepute să aibă o aderență tot mai bună pe măsură ce temperatura crește.

În schimb, anvelopele de iarnă își pierd elasticitatea și devin rigide la temperaturi de peste 35ºC, astfel vor avea o aderență din ce în ce mai scăzută și un control tot mai redus.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs