prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Transportatorii români în alertă maximă! Aceste drumuri se închid! Restricțiile, din 8 iulie!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România cere autorităților să impună restricțiile de circulație de pe Valea Oltului și Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse în intervale orare cu trafic scăzut. Măsura urmărește minimizarea impactului negativ asupra transportatorilor, afectați deja de diverse provocări, inclusiv creșterea costurilor operaționale și întârzieri la frontiere. Închiderea temporară a traficului pe aceste rute ar putea crește cheltuielile cu combustibilul și întreținerea vehiculelor, accentuând dificultățile întâmpinate de industria transporturilor rutiere și influențând negativ economia României.

CITEȘTE ȘI: CAZ CUTREMURĂTOR! ȘI-A ÎNJUNGHIAT MAMA, SUPĂRAT CĂ L-A TRIMIS LA MUNCĂ!

UNTRR lansează un apel urgent către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri pentru ajustarea restricțiilor de circulație pe Valea Oltului și Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse. Transportatorii solicită ca lucrările programate pe aceste rute să fie realizate în intervalele orare cu trafic minim, pentru a reduce impactul asupra industriei și economiei.

În perioada 8 iulie – 9 august 2024, DN 7 va fi închis pe timp de zi pentru lucrări de defrișare, iar Podul Prieteniei va avea o bandă închisă pe partea bulgară pentru două luni. Aceste măsuri, susțin transportatorii, vor crește costurile operaționale și vor cauza întârzieri în livrarea mărfurilor, afectând toate sectoarele economice. Închiderea circulației în timpul zilei obligă camioanele să folosească rute alternative mai lungi și mai costisitoare, amplificând poluarea și cheltuielile comerciale.

„Aceste rute ocolitoare vor afecta și mai mult autovehiculele de transport marfă și persoane, care circulă zilnic pe acea secțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare și chiar imposibilitatea efectuării tuturor curselor programate. Vrem restricții de circulație în ore de trafic redus!”, transmite Uniunea.

UNTRR subliniază că această situație agravează dificultățile cu care se confruntă transportatorii, inclusiv creșterea accizelor la motorină și timpii mari de așteptare la frontiere. Uniunea cere autorităților o colaborare mai strânsă și măsuri de minimizare a impactului negativ asupra economiei naționale. Transportatorii avertizează că lipsa predictibilității și abordările inconsistente ale autorităților afectează competitivitatea României și descurajează investițiile străine.

Patru rute alternative pentru șoferi, după închiderea circulației pe Valea Oltului

În mod normal, un drum pe Valea Oltului între Sibiu și Rm. Vâlcea – care are o sută de km -, se parcurge circulând regulamentar, în funcție de trafic, în aproximativ două ore.

  • Cea mai scurtă variantă ocolitoare, ca distanță și timp, este în mod surprinzător Transfăgărășanul. Această opțiune nu este valabilă pentru transportatorii de mărfuri sau persoane. Ea presupune o distantă de la Sibiu până la Rm. Vâlcea de 202 km, care se parcurg în puțin peste patru ore. Cine merge spre București poate merge de la Curtea de Argeș direct la Pitești.
  • A doua opțiune o reprezintă Transalpina. Distanța de la Sibiu până la Râmnicu Vâlcea peste munți este de 270 de km, care pot fi parcurși în aproape 5 ore.
  • Opțiunea numărul trei prevede folosirea Transalpinei până la Obârșia Lotrului, apoi schimbarea traseului spre Brezoi, oraș aflat în afara lucrărilor anunțate pe Valea Oltului. De aici, mai departe spre Rm. Vâlcea. Acest traseu are 256 de km și un timp de 4 ore și jumătate. Starea drumului între Brezoi și Obârșia Lotrului ar putea crea probleme șoferilor.
  • Cea de-a patra opțiune o reprezintă varianta care probabil va fi aleasă de majoritatea transportatorilor, respectiv Sibiu-Simeria-Petroșani-Tg. Jiu-Rm. Vâlcea. Starea drumului pe această variantă este bună și implică inclusiv o porțiune de autostradă. Distanța este însă de aproape 370 de km și timpul necesar parcurgerii ajunge la 5 ore și 20 de minute.

Ajustarea itinerariilor și utilizarea rutelor mai lungi va crește timpii de transport, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative în livrarea mărfurilor, afectând toate sectoarele economice deservite de transportatorii rutieri, care depind de livrări punctuale și în special transportul de mărfuri perisabile​.

Utilizarea rutelor ocolitoare va însemna costuri mai mari cu combustibilul și întreținerea vehiculelor. Aceste costuri vor fi inevitabil transferate în prețurile bunurilor și serviciilor, afectând economia largă și consumatorii finali.

Important de precizat că timpii menționați mai sus au fost preluați în condițiile actuale de trafic. După închiderea Văii Oltului traficul va crește semnificativ pe aceste trasee ocolitoare.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs