prima-proinstal
Obiectiv de Argeș

Ultima oră! A început forajul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești! Este spectaculos în ce ritm se lucrează!

Ultima oră! A început forajul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești! Este spectaculos în ce ritm se lucrează!

Lucrările pe cel mai dificil tronson de autostradă avansează rapid, a anunțat recent Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Este vorba despre secțiunea 3 Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Pitești – Sibiu, unde constructorul a finalizat lucrările premergătoare pentru cel mai lung tunel rutier care va fi construit pe viitorul drum de mare viteză, se lucrează pentru realizarea drumurilor tehnologice și a început realizarea Tunelului Poiana, care va avea o distanță 1,78 kilometri și va fi format din două galerii cu două benzi de circulație.

Citește și: Se dă startul construirii unei noi autostrăzi în România! Vești bune pentru toți șoferii!

Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea 37,4 km lungime traseu autostradă, 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km). Acesta  este format din două galerii cu câte două benzi pe sens, respectiv galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Piteşti), şi galeria de pe calea 2 cu o lungime de 1.778,11 m (sens Piteşti- Sibiu).

Ultima oră! A început forajul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești! Este spectaculos în ce ritm se lucrează!

Ultima oră! A început forajul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu - Pitești! Este spectaculos în ce ritm se lucrează!

„Au început lucrările pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 – 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, care este cel mai dificil si mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1.

În acest moment:

  • au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel, unde va fi realizată și zona de acces a instalației TBM;
  • au fost finalizate principalele organizări de santier;
  • se lucrează la realizarea drumurilor tehnologice;
  • au fost finalizate accesele în șantier;
  • au început lucrările la 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗣𝗼𝗶𝗮𝗻𝗮, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens prin forarea armarea și turnarea celor 87 de piloți de 1500 de mm diametru și 30 adâncime, pentru portalul dinspre Pitești;
  • se lucrează la realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.

Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care:

  • Excavații: 6,3 milioane mc
  • Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
  • Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
  • Beton: 980,000 mc
  • Armătură: 100.000 tone
  • Tabliere metalice: 46.000 tone
  • Piloți forați: 150.000 m
  • Grinzi prefabricate: 1916 bucăți

Şi va construi următoarele elemente principale:

  • 37,4 km lungime traseu autostradă
  • 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)

Noduri rutiere:

1) Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)

2) Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)

3l Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga)

Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300

Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)

Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)” a transmis Ionel Irinel Șcrioșteanu.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

 

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs