ULTIMĂ
ORĂ

Ultima oră! Se introduce taxa pe poluare! Ce șoferi sunt afectați?

Ultima oră! Se introduce taxa pe poluare! Ce șoferi sunt afectați?

România va trebui să implementeze „legea taxării mijloacelor de transport poluante”, o condiție esențială pentru accesarea fondurilor din PNRR. Deși detaliile exacte nu au fost încă stabilite, această nouă taxă auto este necesară pentru obținerea finanțării europene.

Citește și: Spectaculos! Sute de angajați și utilaje pe șantierul autostrăzii! Va fi gata în curând!

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat la sfârșitul lunii ianuarie, într-un interviu pentru Agerpres, că România intenționează să depună, în perioada iunie-iulie, o cerere către Comisia Europeană pentru o nouă tranșă de 2,7 miliarde de euro din PNRR. Accesarea acestor fonduri este condiționată de adoptarea unor reforme, printre care și această lege privind taxarea vehiculelor poluante.

• „Este vorba despre transpunerea unei Directive a Uniunii Europene, pe care toate statele membre sunt obligate să o implementeze. Aceasta va introduce un nou mecanism de impozitare pentru mijloacele de transport, astfel încât vehiculele poluante să plătească o taxă în funcție de certificatele ITS și emisiile generate, proporțional cu nivelul de poluare”, a explicat ministrul.

Acesta a precizat, citat de profit.ro, că aproximativ 8 milioane de vehicule vor fi afectate de această taxă, aplicată în funcție de numărul de kilometri parcurși și gradul de poluare al fiecărui mijloc de transport.

Ultima oră! Se introduce taxa pe poluare! Ce șoferi sunt afectați?

• „Această lege va avea un impact semnificativ, deoarece vizează peste 8 milioane de mijloace de transport. Responsabilitatea implementării revine Ministerului Transporturilor, iar aplicarea sa este sensibilă. Este un jalon esențial în cadrul reformelor asumate prin PNRR și are o complexitate ridicată. Afectează numeroși proprietari auto și influențează bugetele autorităților locale. O parte din veniturile generate de această taxă vor fi direcționate către administrațiile locale, iar restul către CNAIR, pentru întreținerea infrastructurii rutiere”, a mai spus ministrul.

În trecut, România a introdus diverse taxe auto și timbre de mediu în anii 2006, 2008, 2012 și 2013, însă toate au fost declarate nelegale de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene, ceea ce a dus la restituirea sumelor către proprietarii de autovehicule.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm