ULTIMĂ
ORĂ

UMB mai bate un record! Ce se întâmplă pe șantierul constructorului român?

UMB mai bate un record! Ce se întâmplă pe șantierul constructorului român?

Avansul semnificativ în lucrările de construcție a tunelurilor rutiere dintre Margina și Holdea, un proiect esențial pentru finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva (A1), a fost anunțat recent de către directorul general al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Aceste tuneluri fac parte dintr-un tronson important de 9,13 km, care va conecta județele Timiș și Hunedoara, contribuind la fluidizarea traficului și îmbunătățirea infrastructurii rutiere din vestul României.

CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!

Lucrările de construcție sunt realizate de o asociere de constructori din România și Bosnia și Herțegovina, din care fac parte SC Spedition UMB SRL, SC Tehnostrade SRL, SC SA&PE Construct SRL și Euro-Asfalt DOO. Această echipă internațională a realizat deja o performanță notabilă, forând mai mult de 150 de metri în cele două galerii ale tunelului, care se întind pe o lungime totală de 2,13 kilometri. De asemenea, echipele de construcție sunt bine mobilizate, cu mai mult de 400 de utilaje și peste 180 de muncitori implicați în proiect.

“Avansul bun al lucrărilor la construcția tunelurilor este un semn clar al progresului în cadrul acestui proiect strategic pentru infrastructura rutieră din România”, a declarat Cristian Pistol pe rețelele de socializare. Acesta a adăugat că lotul de 9,13 kilometri, care cuprinde secțiunile E și D ale autostrăzii, este o componentă esențială a autostrăzii A1, iar valoarea totală a lucrărilor se ridică la 1,82 miliarde de lei (fără TVA). Proiectul este finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar termenul de finalizare este prevăzut pentru anul 2026.

Construcția Tunelurilor – Un Element Cheie al Autostrăzii Lugoj – Deva

Tunelurile dintre Margina și Holdea sunt un element esențial în cadrul lucrărilor de finalizare a autostrăzii A1, care va face legătura între Sibiu (Boița) și Nădlac II. Acestea reprezintă un pas crucial pentru încheierea unui tronson important de autostradă care va contribui la dezvoltarea economică și la îmbunătățirea conectivității între regiunile vestice ale României și Europa. Potrivit declarațiilor oficialilor, acest lot de 9 kilometri este ultimul care lipsește pentru a face posibilă circulația pe autostradă între aceste două puncte importante.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a subliniat că UMB va respecta termenul stabilit de finalizare a tunelurilor până la sfârșitul anului 2026, conform angajamentului luat prin PNRR. “Vom finaliza tunelurile de peste 2 kilometri de la toate intrările, astfel încât traficul să poată circula în condiții de siguranță și confort pe întregul tronson”, a declarat Scrioșteanu.

Impactul Proiectului asupra Mobilității și Economiei Regionale

Finalizarea tunelurilor și a întregului tronson de autostradă va avea un impact semnificativ asupra mobilității în zona de vest a României. Odată cu deschiderea completă a autostrăzii între Sibiu și Nădlac II, traficul greu va fi deviat de pe drumurile naționale, iar transporturile de mărfuri și călători vor beneficia de o infrastructură modernă, mai sigură și mai rapidă. În plus, acest proiect va contribui la dezvoltarea turismului și la atragerea de investiții în regiune, având în vedere că va facilita accesul rapid la zonele economice din vestul țării și la frontierele cu Ungaria.

Pe termen lung, autostrada va îmbunătăți și conectivitatea între România și Uniunea Europeană, fiind o arteră importantă pentru comerțul și schimburile economice. Totodată, această infrastructură va contribui la reducerea emisiilor de carbon, oferind o alternativă mai eficientă și mai ecologică față de transportul rutier pe drumuri naționale.

UMB mai bate un record! Ce se întâmplă pe șantierul constructorului român?

Deși lucrările avansează conform planului, proiectul nu este lipsit de provocări. Construcția tunelurilor implică tehnici complexe de foraj și securizare, având în vedere condițiile geologice și climatice specifice zonei montane. Cu toate acestea, mobilizarea echipelor și resurselor continuă să fie o prioritate, iar autoritățile și constructorii sunt angajați într-un efort comun pentru a respecta termenul de finalizare.

În acest context, este esențial ca toate părțile implicate să colaboreze strâns pentru a asigura progresul continuu al lucrărilor și pentru a depăși eventualele obstacole care pot apărea pe parcurs. Angajamentele luate de UMB și EuroAsfalt, în parteneriat cu autoritățile române, sunt fundamentale pentru succesul acestui proiect de infrastructură vitală.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.