Umbrărescu a sunat mobilizarea! Peste 7000 de angajați pe șantierele autostrăzilor!
În ciuda zvonurilor apărute în weekend cu privire la o posibilă retragere a companiei UMB de pe unele șantiere de infrastructură, realitatea din teren contrazice categoric aceste speculații. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat luni că toți cei 7.000 de muncitori ai grupului de firme condus de Dorinel Umbrărescu sunt prezenți în șantierele active, iar mobilizarea este la un nivel ridicat.
CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!
„Nu doar că nu au plecat muncitorii, dar au fost aduși noi oameni și utilaje pe șantiere. Astăzi au ajuns încă 70 de muncitori și 20 de utilaje noi”, a declarat Scrioșteanu, într-o postare care vine să clarifice situația și să combată dezinformarea vehiculată public.
Oficialul din Transporturi a vizitat luni Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord, un tronson relativ scurt, de doar 4,47 km, dar cu o complexitate tehnică considerabilă. „Este cel mai dificil tronson al A0 Nord, din cauza necesității construirii unui pod de 1,3 km ce supratraversează Lacul Cernica, o zonă aflată în arie naturală protejată”, a explicat Scrioșteanu.
Podul peste Lacul Cernica este doar una dintre lucrările majore de infrastructură incluse în proiect, alături de pasajul peste DJ301 și joncțiunea crucială cu Autostrada A2, realizată prin nodul rutier A0 x A2. Toate aceste intervenții se desfășoară sub reglementările stricte impuse de protecția mediului, după ce, în primăvara anului trecut, Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a emis Acordul de Mediu pentru acest segment al autostrăzii.
UMB, cunoscută pentru ritmul său accelerat de lucru și calitatea execuției, folosește un model operațional adaptat condițiilor meteorologice și eficientei resurselor umane. Conform lui Scrioșteanu, muncitorii lucrează în regim de trei săptămâni consecutive, urmate de o săptămână de pauză. De asemenea, în perioadele cu vreme nefavorabilă, compania preferă să reducă activitatea, evitând cheltuieli inutile și expunerea muncitorilor la risc.
În prezent, pe șantierul Lotului 4 sunt mobilizați 400 de muncitori și 180 de utilaje, iar progresul lucrărilor este vizibil. Imagini din teren, publicate de oficialul din Minister, atestă ritmul susținut de execuție și eforturile continue de a respecta graficul contractual.
Contractul pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A0 Nord, Lotul 4 (km 47+600 – km 52+070) a fost semnat în august 2020, câștigătorul licitației fiind asocierea SA & PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade. Valoarea contractului se ridică la 312,63 milioane de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Conform termenului contractual, finalizarea lucrărilor este programată pentru primăvara anului 2026, însă mobilizarea exemplară de pe șantier sugerează posibilitatea unei livrări mai rapide, în condiții optime de calitate și siguranță.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp