Valeca răspunde acuzațiilor liderului Pro România Argeș: „Dacă vrea binele județului, mai bine să tacă”

DISTRIBUIȚI
Valeca

Liderul Pro România Argeș, Bogdan Ivan a reacționat dur după vizita liderilor coaliției de guvernare la Uzina Dacia. Bogdan Ivan susține că Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu au dat dovadă de o „impetinență maximă”

„Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu  „luptă cu succes” pentru ca România să devină gropa de gunoi a Europei”

Într-un comunicat de presă, Ivan spune că vizita liderilor PSD și ALDE la Uzina Dacia „reprezintă doar o dovadă clară a sfidării cu care aceștia tratează segmente importante ce țin de dezvoltarea României. Cei doi au vizitat, cu impertineță, uzina, în condițiile în care, din cauza legislației promovate de Guvernul PSD – ALDE România a importat, în 2017, peste 350.000 de mașini second-hand, vechi și foarte vechi. Numărul record de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră în acest an arată cum Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu  „luptă cu succes” pentru ca România să devină gropa de gunoi a Europei. România are nevoie de o legislație de mediu care să încurajeze achiziția de automobile noi și industria constructoare de mașini, așa cum este uzina Dacia, companie ce are nevoie, printre altele, și de autostrăzi. România este introdusă într-un haos legislativ şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, face zob construcția autostrăzilor din România”.

„Ministerul Transporturilor recunoaște că încalcă legea finanțelor publice”

Liderul Pro România Argeș acuză Ministerul Transporturilor că a scos la licitație proiecte de 3 miliarde de euro pentru „firmele de casă” ale actualei guvernări, încălcând flagrant legile în vigoare. „Printre cele 13 obiective scoase la licitație de către Ministerul Transporturilor se regăsesc și loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu, proiect de care uzina Dacia are foarte mare nevoie și care conține mai multe clauze rezolutorii. Concret, prin aceste clauze, Ministerul recunoaște că nu are asigurată sursa de finanțare nici de la bugetul de stat, nici din fonduri europene nerambursabile pentru aceste obiective de investiții. De asemenea, reprezentanții Ministerului Transporturilor recunosc că încalcă legea finanțelor publice deoarece scot la licitație obiective de investitii ai căror indicatori tehnico economici nu au fost încă actualizați/rectificați prin Hotărâri de Guvern.  O altă clauză rezolutorie introdusă de Ministerul Transporturilor face referire la existenţa Acordului de Mediu. Acesta, de exemplu, pentru Autostrada Pitești-Sibiu să fie obținut, în primul rând trebuie să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru toate cele 6 loturi, nu doar pentru loturile 1 și 5 care au fost scoase la licitație. Prin urmare câștigătorii licitațiilor loturilor 1 și 5 vor trebui să aștepte, pe de-o parte finalizarea studiului de fezabilitate pentru toate loturile, iar pe de altă parte, Avizul de Mediu. Ministerul demonstrează că există interese ascunse dat fiind faptul că aceste clauze rezolutorii le permit reprezentanților Ministerului ca în cazul în care o companie câștigă licitația, contractul să nu fie semnat pentru că și-au creat posibilitatea să încheie contracte doar cu firmele care fac parte din categoria societăților ”cu care trebuie semnate contracte”. România riscă, însă, prin aceste acțiuni ale reprezentanților Ministerului Transporturilor, să rămână fără banii europeni pentru investițiile din infrastructură” mai susține Ivan.

Șerban Valeca, replici acide la adresa liderului Pro România Argeș

În replică, președintele PSD Argeș a demontat fiecare afirmație a liderului Pro România. Social democratul susține că viyita lui Liviu Dragnea și a lui Călin Popescu Tăriceanu a fost făcută la invitația conducerii Dacia și au fost aduse în discuție proiecte de viitor vitale pentru Uzina Dacia. „Domnul acesta când era la PDL putea să facă autostrada Pitești-Sibiu. Actualul Guvern s-a ocupat de proiect și au fost scoase la licitație două tronsoane. Până în iarnă vor fi scoase și celelalte tronsoane. Vizita liderilor Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu a fost făcută la invitația Dacia și s-au discutat proiecte de viitor privind dezvoltarea Uzinei de la Mioveni. Un aspect semnificativ abordat în discuții este cel privind susținerea din partea României a acestui investitor foarte important, așa cum conducerea Marocului susține foarte multe proiecte ale Renault la ei în țară. Nu este vorba doar de susținerea tehnico-economică, ci pe mai multe aspecte pe care nu le pot detalia acum. Domnul acesta dacă vrea binele județului ar fi mai bine să tacă decât să vorbească” a spus liderul PSD Argeș, Șerban Valeca.

Pe surse am aflat că cei doi reprezentanţi ai coaliţiei, preşedinţii Camerei Deputaţilor şi Senatului, au discutat la Uzina dacia chestiuni mai mult decât importante pentru economia românească. Mai exact, ar fi vorba despre infiinţarea la Dacia a două linii de modernizare pentru Sandero şi Logan, ceea ce implică automat mai multe locuri de muncă pentru judeţ. Francezii au de ales, în acest sens, între România şi Maroc, iar delegaţia pesedistă a avut rolul de a face lobby în faţa gigantului francez în favoarea României.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here