Vestea anului! Autostradă de la Pitești la Bacău! Când vor circula șoferii?
Un nou lot de autostradă se construiește în România, unde constructorul a finalizat recent pregătirea șantierului, a anunțat Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Este vorba despre lotul 3 Arpasu de Jos – Sâmbăta de Sus al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, unde a fost finalizată organizarea de șantier, au început execuția lucrărilor de decopertare vegetală, de forare, armare și turnare a piloților aferenți uneia dintre structuri și sunt în curs de finalizare drumurile tehnologice.
Citește și: Se dă startul construirii unei noi autostrăzi în România! Vești bune pentru toți șoferii!
Lotul 3 Arpasu de Jos – Sâmbăta de Sus al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș se desfășoară între km 34+175 și km 51+785, între intersecțiile cu DN1 (intersecția Arpașu) și DJ 105B (intersecția Sâmbăta). Lungimea tronsonului este de 17,61 km.
Contractul pentru proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronson 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) a fost semnat în august 2023 cu Makyol, la prețul de 1,77 miliarde de lei fără TVA.
„Am fost pe șantierul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș A13, unde antreprenorul a început execuția lucrărilor pe unul dintre cele 4 loturi, respectiv pe 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭) – 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) și, totodată, am verificat și stadiul organizărilor de șantier de pe loturile 1, 2 și 4.
Stadiul este următorul:
Am avut discuții cu șefii de proiect de la toate cele 4 loturi și am ținut să le transmit că vor avea tot sprijinul nostru, dar și că ținem foarte mult la termene și la calitatea lucrării, astfel încât să avem o autostradă funcțională cât mai repede și în condiții tehnice cât mai bune. Așa cum se prezintă astăzi organizările de șantier și mobilizarea in teren, perspectivele sunt bune.
Celelalte 3 loturi se află în faza finală de avizare a documentațiilor tehnice și de elaborare a Autorizațiilor de Construire, iar în următoarele 2 luni această etapă va fi încheiată și vom avea o nouă autostradă integral în execuție.
Este vorba despre:
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 (𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶) – 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚)
Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu-Pitești și A13 Sibiu-Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulatie
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚) – 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭)
Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟰 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) – 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗙𝗮𝗴𝗮𝗿𝗮𝘀/ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗗𝗡𝟭
Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Autostrada Sibiu-Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Bacău, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.
Autostrada Sibiu-Făgăraș #A13 face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T, și anume, intericoridorul Moldova – Transilvania și a fost prevăzută în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de Guvern în perioada 2020-2021” a anunțat Scrioșteanu.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp