prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Vești bune pentru șoferi! Schimbare majoră în cazul amenzilor Radar!

Vești bune pentru șoferi! Schimbare majoră în cazul amenzilor Radar!

Vești bune pentru șoferi! Un proiect de lege de la Senat, care vizează modificarea Codului Rutier, ar putea veni în ajutorul șoferilor români care încalcă legea și depășesc limita de viteză pentru o anumită secțiune de drum. 

CITEȘTE ȘI: PRIMAR FUGAR – ÎNCARCERAT LA PENITENCIARUL RAHOVA! ANUNȚUL MINISTRULUI JUSTIȚIEI!

Concret, polițiștii vor trebui să aplice, în favoarea șoferului sancționat, marja de eroare a aparatului radar folosit, atunci când întocmesc un proces verbal de contravenție pentru depășirea vitezei legale. Marja de eroare ce va fi luată în calcul este cea prevăzută în buletinul de calibrare ori de verificare metrologică a aparatului radar. În acest moment sancțiunile rutiere în baza marjei de eroare a aparatelor radar nu se pot contesta.

După cum stabilește Ordinul Biroului Român de Metrologie nr. 301/2005 privind aprobarea Normei de metrologie legală NML 021-05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (cinemometre)”, erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt:

  1. pentru măsurarea vitezei, simulată în condiții de laborator, eroarea maximă tolerată este de:
  • ± 1 km/h pentru viteze până la 100 km/h;
  • ± 1 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;
  1. pentru măsurarea vitezei, în condiții normale de trafic, pentru cinemometrele care funcționează numai în regim staționar, eroarea maximă tolerată este de:
  • ± 3 km/h pentru viteze până la 100 km/h;
  • ± 3 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;
  1. pentru măsurarea vitezei, în condiții normale de trafic, pentru cinemometrele care funcționează atât în regim staționar, cât și în regim de deplasare, eroarea maximă tolerată este de:
  • în regim staționar, pentru măsurarea vitezei autovehiculelor aflate în trafic, eroarea maximă tolerată este cea de la anteriorul punct;
  • în regim de deplasare, pentru măsurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului de patrulare, eroarea maximă tolerată este cea de la anteriorul punct;
  1. în regim de deplasare, pentru măsurarea vitezei autovehiculelor aflate în trafic, eroarea maximă tolerată este de:
  • ± 4 km/h pentru viteze până la 100 km/h;
  • ± 4 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs