
În 2024, au primit acord de mediu pentru construcție peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate, ce urmează a fi realizate în următorii ani. De asemenea, alți aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară sunt în prezent în proces de evaluare a impactului asupra mediului, pentru obținerea sau revizuirea actelor de reglementare. Aceasta a fost declarația președintelui Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru, conform Agerpres.
Raportul anual al Serviciului de Autorizări și Evaluare a Impactului din cadrul ANPM arată că, în 2024, au fost în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), șapte proiecte de infrastructură feroviară realizate de Compania Națională de Căi Ferate (CFR), precum și patru proiecte de navigație, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecțiuni geologice, patru proiecte de telecomunicații și două pentru amenajări hidroenergetice.
Păștinaru a menționat că numărul proiectelor de infrastructură a crescut semnificativ, iar acest lucru este deja vizibil în mai multe zone ale țării, unde traficul pe șosele și căile ferate s-a îmbunătățit. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate au fost supuși evaluării de impact asupra mediului în cursul anului trecut. Dintre acestea, 60% au obținut deja acorduri de mediu sau au avut revizuiri, iar restul de 40% sunt în continuare în proces de evaluare, conform Legii 292/2018 privind evaluarea impactului proiectelor asupra mediului.
În privința infrastructurii rutiere, acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres au fost deja finalizate, iar pentru infrastructura feroviară au fost finalizate proiecte ce totalizează mai mult de 740 de kilometri.
Președintele ANPM a subliniat importanța activității Direcțiilor de Control al Poluării și Conservarea Naturii în gestionarea evaluărilor de impact asupra mediului pentru proiectele majore ce se desfășoară pe teritoriul mai multor județe. Acestea analizează fiecare proiect, verifică amplasamentele acestora și participă la Comisiile de Analiză Tehnică, pentru a formula deciziile necesare obținerii acordurilor de mediu.
Printre proiectele aflate în procedură de evaluare se numără: „Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistrița-Vatra Dornei” (62,137 km), „Autostrada București – Alexandria” (77,02 km), „Drum expres Buzău – Brăila” (112,440 km), „Drum expres București – Târgoviște” (62,21 km), „Drum expres DN 7C – Transfăgărășan” (26,8 km), „Drum expres Găești – Ploiești” (81,576 km), „Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin” (82,658 km), „TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 și Chiciu – Drajna” (170,9 km), „Modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca” (106,35 km), și „RK linia CF și aparate de cale, Linia 702 Fir II, Buzău – Făurei” (38,60 km).
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp