Virus agresiv în Argeş: 7 morţi, doi bolnavi în stare critică la Judeţean, un pacient transferat la Bucureşti

DISTRIBUIȚI
gripa_porcina, arges, dsp, morti, matei_bals

Sorina Honţaru, şefa DSP Argeș: „Nu este gripă porcină!”

După ultimele zvonuri apărute în mass media, directorul DSP Argeș împreună cu reprezentanții Spitalului Județean au ieșit să aducă lămuriri în cazul gripei sezoniere. Sorina Honțaru, șefa Direcției de Sănătate Publice a asigurat că este vorba de gripă sezonieră și nu de gripă porcină, tulpina virusului fiind doar un derivat al celui din urmă. Acest virus se manifestă mult mai sever la persoanele care au deja anumite afecțiuni cronice, precum hepatită, ciroza, afecțiuni respiratorii.

Șapte morți, alte trei cazuri foarte grave

În momentul de față, două persoane se zbat între viață și moarte la secția de terapie intensivă a Spitalului  Județean Argeș. Ambii pacienți sufereau la momentul internării de boli cronice, una fiind diagnosticată cu hepatita C, iar cealaltă cu ciroză etanolică. Din nefericire, cei doi pacienți nu pot fi transportați la București din cauza faptului că starea lor este foarte gravă. În acelaşi timp, un pacient cu aceeaşi simptomatologie, a fost transferat, tot în stare critică, la Institutul de Boli Infecţioase Matei Balş din Bucureşti. În urma informaţiilor furnizate de DSP Argeş, în aceste cazuri vorbim despre un virus agresiv, derivat al gripei porcine care afectează tractul respirator inferior: nasul, sinusurile, gâtul, plămânii și urechea medie, iar în cazurile bătrânilor și a persoanelor cu boli cronice poate apărea chiar decesul.

Până acum, au fost diagnosticate 16 persoane cu gripă sezonieră în județul Argeș, din care șapte au pierdut lupta cu virusul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!