ULTIMĂ
ORĂ

Umbrărescu a dat lovitura! A semnat azi contractele! Incredibil ce va construi în România!

Umbrărescu a dat lovitura! A semnat azi contractele! Incredibil ce va construi în România!

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat astăzi, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, două dintre cele mai importante contracte de infrastructură rutieră din ultimii ani. Valoarea totală a investițiilor depășește 10 miliarde de lei (circa 2 miliarde de euro), pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză – un pas major în modernizarea rețelei rutiere naționale.

CITEȘTE ȘI: Cutremurător! O nouă tragedie lovește familia lui Adrian, bărbatul din Mioveni, mort în accident pe Valea Oltului! 

Primul dintre cele două contracte semnate vizează lotul 2B Grințieș–Pipirig din cadrul Autostrăzii Unirii A8 (Târgu Mureș–Iași–Ungheni), considerat cel mai complex tronson al întregului proiect.

Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de 5,97 miliarde de lei (fără TVA), a fost atribuit asocierii SA&PE Construct S.R.L. (lider de asociere) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade S.R.L. – Spedition UMB S.R.L., toate companii cu experiență semnificativă în construcția de autostrăzi în România.

Lotul, cu o lungime de 31,5 kilometri, traversează o zonă montană dificilă din județul Neamț, necesitând lucrări de o complexitate tehnică ridicată.

Proiectul include:

  • 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 metri;

  • 60 de poduri și viaducte, două dintre ele depășind 1.000 de metri lungime – inclusiv podul peste râul Bistrița (1.275 m);

  • Aproximativ 20 km de pasaje și tuneluri, reprezentând 70% din lungimea totală a lotului;

  • 12,7 milioane m³ de excavări, materialul rezultat urmând a fi oferit gratuit autorităților publice locale.

Lotul va include și un nod rutier la Tulgheș (UAT Grințieș), asigurând conexiunea cu loturile adiacente 2A și 2C (Pipirig–Vânători Neamț).

Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii, va avea în final aproximativ 300 de kilometri, conectând Transilvania de Moldova și frontiera cu Republica Moldova, pe traseul Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Drumul Expres Focșani–Brăila: cel mai lung tronson construit printr-un singur contract

Al doilea contract semnat de CNIR privește realizarea Drumului Expres Focșani–Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometricel mai lung tronson de drum de mare viteză construit vreodată printr-un singur contract în România.

Contractul, în valoare de 4,29 miliarde de lei (fără TVA), a fost atribuit aceleiași asocieri conduse de SA&PE Construct S.R.L., alături de Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company.

Durata de implementare este de 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 pentru execuție).

Proiectul include:

  • 57 de poduri și viaducte;

  • 6 noduri rutiere, printre care conexiuni strategice cu Autostrada Moldovei (A7) și Podul peste Dunăre de la Brăila;

  • 2 parcări și un spațiu de servicii, dotat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.

Drumul expres va asigura o conexiune rutieră de importanță strategică între Moldova, Muntenia și Dobrogea, legând A7, Podul de la Brăila, Drumul Expres Brăila–Galați, dar și rutele spre Tulcea și Constanța.

Declarațiile oficiale: investiții fără contestații, un semnal de stabilitate

Am semnat astăzi două contracte de peste 10 miliarde de lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni, pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.

Absența contestațiilor este o noutate pozitivă pentru marile proiecte de infrastructură, deseori întârziate de procese lungi și blocaje birocratice.

UMB – locomotiva construcțiilor rutiere din România

Grupul UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, își consolidează astfel poziția de lider incontestabil al infrastructurii rutiere din România. Compania gestionează simultan lucrări pe Autostrada A7 (Moldovei), A1 (Lugoj–Deva), Drumul Expres Bacău–Pașcani, iar acum și pe A8 și Focșani–Brăila.

Portofoliul său activ depășește 300 de kilometri de drum de mare viteză în execuție, un record pentru un constructor autohton.

Umbrărescu a dat lovitura! A semnat azi contractele! Incredibil ce va construi în România!

Semnarea acestor două contracte majore marchează o etapă decisivă pentru conectarea regiunilor istorice ale României. A8 va lega în sfârșit Transilvania de Moldova, iar Drumul Expres Focșani–Brăila va deschide un coridor rapid spre Dobrogea și porturile de la Marea Neagră.

Pentru prima dată după decenii de promisiuni și amânări, Moldova pare să intre pe harta reală a infrastructurii moderne, cu proiecte concrete, contracte semnate și constructori în teren.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.