ULTIMĂ
ORĂ

Renault îl comemorează pe Louis Schweitzer, liderul care a salvat Dacia! Fără el, totul ar fi fost istorie! 

Renault îl comemorează pe Louis Schweitzer, liderul care a salvat Dacia! Fără el, totul ar fi fost istorie! 

Louis Schweitzer, personalitatea care a condus Renault Group între 1992 și 2005 și a orchestrat transformarea Dacia într-un brand de succes, a încetat din viață la vârsta de 83 de ani. Anunțul a fost făcut de grupul auto pe 7 noiembrie 2025, Schweitzer deținând titlul de Președinte de Onoare al companiei.

CITEȘTE ȘI: Durere în Argeș! Cine este fetița de 2 ani moartă seara trecută într-o clinică stomatologică din București?

Conducerea actuală a Renault Group a adus un omagiu moștenirii lăsate de Schweitzer. Jean-Dominique Sénard, Președintele Consiliului de Administrație, l-a descris drept „un lider vizionar și curajos”, creditat cu modernizarea și internaționalizarea grupului. La rândul său, Directorul General François Provost a afirmat că „evoluția companiei poartă amprenta viziunii strategice pe care Louis Schweitzer a știut să o insufle”.

Mandatul său este asociat cu lansarea unor modele emblematice precum Twingo și Mégane, dar și cu decizii strategice de anvergură. Printre acestea se numără formarea alianței Renault–Nissan și achiziția uzinei Dacia, un proiect considerat unul dintre cele mai inspirate din industria auto a ultimelor decenii.

Fostul prim-ministru Călin Popescu-Tăriceanu, în calitatea sa de Președinte de Onoare al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), l-a numit pe Schweitzer „vizionarul Daciei moderne”. Acesta a rememorat o întâlnire crucială din vara anului 1997, la Paris, pe când era viceprim-ministru și ministru al industriei.

„Este cel care a avut rolul determinant în promovarea proiectului Dacia Logan, mașina de 6000 de euro pentru piețele emergente (cu putere redusă de cumpărare), care urma să fie fabricată în România, la Pitești (Mioveni)”, a transmis Tăriceanu. Acesta a adăugat că, la acel moment, Dacia se afla „într-o situație catastrofală” și că propunerea de privatizare a fost primită cu deschidere de Schweitzer, care „probabil avea deja în minte ideea unei mașini accesibile”.

Discuțiile inițiale au fost urmate de un audit tehnic și financiar realizat de echipe Renault la Mioveni. Procesul a culminat în 1999 cu semnarea contractului de privatizare, eveniment la care au participat președintele de atunci, Emil Constantinescu, și premierul Radu Vasile. Lansarea modelului Logan în 2004 a marcat începutul unei „renașteri spectaculoase” pentru constructorul român.

„Fără Louis Schweitzer, acest proiect nu s-ar fi realizat. A fost marele lui pariu, pe care l-a câștigat indiscutabil. Îi voi păstra o vie recunoștință”, a concluzionat Călin Popescu-Tăriceanu. Succesul ulterior al modelelor Dacia, de la Logan la Duster, este considerat o dovadă a viziunii pe care a avut-o fostul lider al Renault.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.