prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Alertă! Vești proaste despre drumul Pitești – Sibiu! Nimeni nu se aștepta la asta!

Discret, poate ca fără să se vrea ca noi să aflăm, se anunță întârzieri mari la două loturi vitale din Autostrada Pitești – Sibiu. „CNAIR nu pare că se grăbește să-i tragă de mânecă pe antreprenori”. 

CITEȘTE ȘI: AMENZI DRASTICE PENTRU ȘOFERII CARE FAC ACEST LUCRU! CODUL RUTIER SCHIMBAT DIN TEMELII!

Cei de la Pro Infrastructură au postat o analiză în care se arată că loturile de munte ale autostrăzii A1 Pitești – Sibiu au termenele de proiectare depășite. Reprezentanții platformei constată întârzieri mari, comparativ cu termenele propuse în contractele parafate.

Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează evoluția proiectelor, spune că autoritățile nu îi dojenesc pe constructorii turci și italieni, responsabili de cele două segmente, în ciuda depășirii termenelor de proiectare.

La întâlnirea comitetului de monitorizare a Programului Transport, prin care sunt finanțate integral cele două secțiuni în cauză ale Autostrăzii A1, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat termenele actualizate pentru finalizarea lucrărilor.

„Ambele loturi de munte ale autostrăzii au termenele de proiectare depășite, dar CNAIR nu pare că se grăbește să-i tragă de mânecă pe antreprenori. Suntem surprinși că reprezentanții CNAIR anunță cu seninătate că etapa de proiectare a Secțiunii 3 este estimată a fi gata tocmai în decembrie 2024, așa cum se vede în captura din prezentarea CNAIR făcută săptămâna trecută la Comitetul de Monitorizare a Programului Transport. Contractul semnat cu WeBuild în 01.08.2022 are ordin de începere emis în 01.02.2023 și prevede 12 luni de proiectare. Deci termenul ar trebui să fie februarie, nicidecum decembrie!

La Mapa-Cengiz pe Secțiunea 2 e și mai rău: cele 18 luni aferente proiectării au avut scadența în decembrie 2023 pe contractul parafat în 07.02.2022 cu ordin de începere 01.07.2022. Și, din ce informații avem momentan, mai au câteva sute de foraje geotehnice de efectuat și, probabil, se vor întinde cu proiectul tehnic până prin decembrie.

Mapa-Cengiz a venit în CNAIR cu o bucățică de 1 kilometru în zona nodului cu viitoarea Autostradă A13 Sibiu-Făgăraș și DN7 la Boița. Mini-ciot care a și primit autorizație de construire în 03.04.2024, pompos denumit „Etapa I”, pe care oficialii CNAIR îl pomenesc în prezentare, estimând ordinul de începere pe acest stingher kilometru în iunie 2024. Așadar, probabil că adevăratele lucrări pe Boița-Cornetu și Cornetu-Tigveni le vom vedea abia la anul și, sperăm, nu la mulți ani!”, spun reprezentanții Pro Infrastructură.

În schimb, există o parte a Autostrăzii A1 care va putea fi inaugurată înainte de termen, conform asociației. Este vorba despre o parte din segmentul dintre Pitești și Curtea de Argeș, pe care mașinile ar putea pune roțile în decembrie 2024, cu nouă luni înainte de termen.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs