Asociația Pro Infrastructura-despre provocările și problemele neștiute despre lotul Pitești-Curtea de Argeș al A1! Declarații șoc!
Reprezentanții Asociația Pro Infrastructura, cea mai importantă platformă dedicată monitorizării și promovării proiectelor de infrastructură de transport din România, au dat o bilă lucrărilor de pe lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Aceștia au precizat că WeBuild s-a mișcat bine, reușind să deschidă lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, între nodurile Bascov și Mănicești, cu nouă luni înainte de termenul contractual care era stabilit inițial pentru septembrie 2025.
CITEȘTE ȘI:Exclusiv! Noi date despre tragedia de la ZOO Pitești! Cum s-a evitat un dezastru și mai mare?
„Joi sau vineri, 12 sau 13 decembrie, se deschide circulația pe aproximativ 15 din cei 30,35 kilometri ai lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, între nodurile Bascov și Mănicești, cu vreo 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025. Curat, fără extensii de timp.
Fericitul eveniment are o poveste de tip roller coaster. În previziunile noastre de început de an, dădeam șanse 50/50. Antreprenorul general, WeBuild, s-a mișcat bine în prima parte a anului și vara ne-a prins cu șantierul avansat pe jumătatea sa sudică, fiind perfect fezabilă inaugurarea parțială anticipată, în decembrie.
Însă în vară s-au acutizat tensiunile dintre constructor și autoritățile din CNAIR și minister legate de problemele de execuție de la podul suspendat de la Brăila. Așa că pe acest tronson, care se dă acum în trafic, italienii au lăsat, voit sau nu, un punct critic: podul de la Merișani peste canal.
Vara a trecut și grinzile de la Merișani nu au venit toate. Așa că la început de septembrie am filmat și v-am comunicat că devine clar: nu vom beneficia de o deschidere parțială în 2024. Apoi, în 23 octombrie, reveneam: încă erau multe grinzi de pus și viteza nu era cea necesară.
Dar, fix în această perioadă, final de octombrie, cumva oficialii din CNAIR și MT au îngropat securea războiului, cel puțin momentan, iar italienii de la WeBuild s-au mobilizat exemplar la podul rămas în urmă și iată, in-extremis, reușesc să inaugureze.
Sperăm doar că graba nu a stricat treaba, fiindcă s-a lucrat foarte mult pe umezeală/ploaie și temperaturi neprielnice, atât la Merișani cât și la Bascov. Una peste alta, o bilă albă pentru autorități care au reușit până la urmă să se înțeleagă cu antreprenorul. Și mulțumiri muncitorilor, români și străini, care au tras foarte tare pe ultima sută de metri.”, au declarat reprezentanții Asociația Pro Infrastructura.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp