ULTIMĂ
ORĂ

Atenție șoferi! Se schimbă totul! RAR a anunțat acum noi reguli!

Atenție șoferi! Se schimbă totul! RAR a anunțat acum noi reguli!

Registrul Auto Român a adus clarificări oficiale cu privire la procedura de inspecție tehnică pentru mașinile cărora li s-a reținut certificatul de înmatriculare. Instituția a detaliat cele două situații posibile: una în care se verifică doar defecțiunile constatate în trafic și alta care necesită o inspecție completă.

CITEȘTE ȘI: Lovitură dură pentru Dacia! Consiliul Concurenței – investigații de amploare!

Primul scenariu se aplică atunci când la reprezentanța RAR se verifică exclusiv sistemele sau subansamblele menționate ca fiind defecte în documentele întocmite la controlul din trafic. Dacă problemele respective au fost soluționate și nu se observă alte nereguli evidente, autovehiculul este considerat „admis” și se eliberează actul doveditor.

„Dacă un vehicul este adus la o reprezentanţă RAR pentru efectuarea inspecției tehnice în vederea redobândirii CI, verificarea se va face numai la subansamblurile sau sistemele la care sunt localizate deficiențele înscrise în raportul de control tehnic în trafic sau în dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare. Dacă acele deficiențe au fost remediate, iar inginerul nu constată altele vizibile, vehiculul va fi declarant “admis” și va primi documentul justificativ în acest sens!!!”, au precizat cei de la RAR.

A doua situație intervine dacă inginerul RAR descoperă și alte defecțiuni, pe lângă cele consemnate inițial de poliție. În acest caz, legislația obligă la efectuarea unei reverificări complete a mașinii, similară unei inspecții tehnice periodice (ITP). Dacă noile probleme se confirmă în urma acestei verificări, autovehiculul nu va fi declarat „admis”.

„La polul opus, dacă inginerul RAR constată că vehiculul prezintă și alte deficiențe decât cele consemnate în raportul întocmit cu ocazia controlului în trafic, acesta are obligația legală să reverifice întregul autovehicul, exact ca în cazul ITP. În urma reverificării, dacă deficiențele se confirmă, vehiculul nu va fi declarat “admis”!!!”, a adăugat instituția.

Pentru a ilustra, RAR a oferit un exemplu concret. Un autovehicul oprit în trafic doar pentru probleme la sistemul de iluminare poate trece inspecția dacă defecțiunile au fost remediate. Totuși, dacă la prezentarea la RAR inspectorul observă și scurgeri de ulei sau modificări constructive neautorizate, este obligat prin lege să inițieze o verificare completă.

„Să presupunem că un vehicul este adus la RAR pentru redobândirea CI reținut doar din cauza unor deficiențe la sistemul de iluminare și semnalizare constatate de polițistul rutier. După primul scenariu, problemele au fost remediate, inginerul RAR nu constată alte defecțiuni vizibile, iar vehiculul este declarat “admis”. După cel de-al doilea scenariu, problemele constatate în trafic au fost remediate, dar reprezentantul RAR observă că mașina prezintă presupuse neconformități ale tubulaturii de evacuare, scurgeri de ulei, modificări constructive etc. În acest caz, inginerul are obligația legală să facă verificări suplimentare și poate decide să nu declare vehiculul ca fiind “bun tehnic”, dacă presupusele deficiențe se confirmă. Prin urmare, recomandarea noastră este să acordați atenție modului în care prezentați un autovehicul la RAR atunci când solicitați verificarea tehnică în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare!!!”.

Într-un context separat, conducerea Registrului Auto Român și-a cerut scuze pentru o situație neprevăzută la reprezentanța din Covasna, unde activitatea este afectată de lipsa încălzirii. Problema a apărut după ce proprietarul stației de reglare și măsurare (SRM), de la care sediul RAR se alimentează din 2005, a întrerupt abuziv furnizarea gazelor.

Instituția a anunțat că a contactat Transgaz pentru a debloca situația și că a demarat procedurile pentru o nouă racordare la conducta principală. Ca măsuri provizorii, se află în curs de achiziție radiatoare și tunuri de căldură. Totodată, a fost depusă o plângere penală împotriva proprietarului SRM pentru debranșare abuzivă.

„Reprezentanța RAR Covasna este impactată nu doar prin disconfortul pe care îl creează involuntar clienților și angajaților, dar și pentru că temperaturile foarte scăzute afectează funcționarea echipamentelor din hala pentru verificări tehnice care, la sub 7°C, se deteriorează considerabil. Regretăm situația în care ne aflăm cu toții și suntem focusați pe remedierea acesteia. Echipa RAR!!!”.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.