
Autostrada Sibiu-Pitești schimbă radical Valea Oltului! Nimic nu va mai fi la fel pe cel mai aglomerat drum din România!
Valea Oltului, una dintre cele mai pitorești zone ale țării, se transformă într-un șantier de proporții. Pe aici trece cel mai dificil și spectaculos tronson al Autostrăzii Sibiu – Pitești, proiect considerat vital pentru infrastructura României și pentru legătura cu rețeaua europeană de transport.
CITEȘTE ȘI: OFICIAL! Schimbări radicale la Evaluarea Națională începând din acest an! Ministrul Educației-anunț de ultim moment!
Pe segmentul Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 de kilometri, autostrada va însemna o adevărată provocare inginerească: 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu o lungime totală de aproape cinci kilometri și două ecoducte pentru mamifere mari, unul în zona Lazaret și altul la Călinești. Contractul, semnat în 2022 cu asocierea turcă Mapa – Cengiz, are o valoare de peste 4,2 miliarde de lei și termen de finalizare 2028.
În paralel, tronsonul Cornetu – Tigveni, atribuit în 2022 asocierii Astaldi/WeBuild – Tancrad, adaugă alți 38 de kilometri de autostradă, cu 50 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și tunelul Poiana, lung de 1,8 kilometri. Și acest segment are ca termen de finalizare anul 2028.
Intrarea în defileu impresionează deja prin construcția viaductului Boița, o structură de aproape 700 de metri care va lega viitorul nod rutier de traseul autostrăzii. Lucrările, începute în 2024, au avansat rapid, fiind montate primele grinzi prefabricate. Tot aici vor apărea două tuneluri, însă construcția lor așteaptă încă autorizațiile.
Un alt punct fierbinte al șantierului este la Robești, unde a început pregătirea pentru săparea primului tunel al autostrăzii pe această secțiune. Lucrarea, cu o lungime de 900 de metri, include două galerii rutiere și galerii suplimentare pentru intervenții.
La capătul tronsonului din Valea Oltului, lângă Mănăstirea Cornetu, se amenajează terenul pentru ecoductul Călinești, o construcție spectaculoasă care va permite traversarea în siguranță a urșilor și altor animale sălbatice. Structura, cu o lățime de cel puțin 100 de metri și o lungime de peste 300, va trece peste DN7, calea ferată și râul Olt. Finalizarea este estimată pentru începutul lui 2027.
„Cele două ecoducte reprezintă o măsură minimă pentru refacerea conectivității ecologice, esențială pentru protejarea biodiversității din Munții Făgăraș, Cozia și Căpățânii”, se arată în documentația tehnică a proiectului.
Autostrada Sibiu – Pitești, cu o lungime totală de 122 de kilometri, este parte a coridorului european Nădlac – București. Până acum au fost deschise traficului secțiunile Sibiu – Boița (14 km) și Curtea de Argeș – Pitești (30 km). Restul traseului, aproximativ 79 de kilometri, se află în diferite stadii de execuție, cu termen de finalizare între 2027 și 2028. Aceasta va fi prima autostradă care străpunge Carpații, asigurând o legătură directă între Transilvania și Muntenia și contribuind la integrarea României în rețeaua europeană de transport pe direcția Est – Vest.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
