ULTIMĂ
ORĂ

Autostrăzile cu „prioritate zero” în România! Ce drumuri se vor construi în perioada următoare și care au fost lăsate în urmă!

Autostrăzile cu „prioritate zero” în România! Ce drumuri se vor construi în perioada următoare și care au fost lăsate în urmă!

Strategia statului român privind dezvoltarea infrastructurii rutiere a suferit modificări semnificative în ultimii ani. Drumuri considerate prioritare în 2021 au fost coborâte pe lista de execuție, în timp ce altele, aflate atunci la coadă, au devenit acum proiecte urgente.

CITEȘTE ȘI: Piteșteanul care a dat peste cap Insula Iubirii! Cine este Octavian, tânăra ispită de 26 de ani!

Una dintre principalele explicații oferite de autorități pentru această schimbare este contextul geopolitic, în special războiul din Ucraina, care a influențat direcțiile strategice de investiții în infrastructură.

Doar 4 proiecte din cele 27 inițiale au ajuns la execuție

Programul Investițional 2021–2030, lansat de Guvernul condus de Nicolae Ciucă, prevedea 27 de proiecte prioritare pentru construcția de autostrăzi și drumuri expres. În realitate, doar 4 dintre acestea au intrat în faza de execuție, restul fiind fie amânate, fie retrogradate ca importanță.

Cazuri notabile de „retrogradare”

  • Autostrada București – Giurgiu, care în 2021 ocupa locul 2 în topul priorităților, a fost coborâtă pe poziția 23 în 2024.

  • Autostrada A3 Ploiești – Brașov, parte a proiectului prin Valea Prahovei, a fost trecută de la CNAIR la CNIR, dar se confruntă cu blocaje – inclusiv suspendarea contractului pentru studiul de fezabilitate.

Drumurile care au primit prioritate în noua strategie:

  • Drumul Expres Brăila – Focșani – a urcat 16 poziții în lista de priorități.

  • A9 Timișoara – Moravița

  • Drumul Expres Arad – Oradea

  • Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

Aceste proiecte au fost accelerate în contextul reconfigurării rutelor strategice naționale și internaționale.

Precizări din partea CNAIR privind licitațiile

În contextul unor speculații legate de pierderea fondurilor PNRR din cauza presupuselor erori în procedurile de licitație, CNAIR a transmis un comunicat oficial în care dezminte aceste acuzații.

„Afirmațiile privind pierderi de fonduri din PNRR sunt complet false. A existat o problemă tehnică de corelare între platformele SEAP/SICAP și Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), dar CNAIR a sesizat Autoritatea pentru Digitalizarea României pentru a remedia situația”, a transmis instituția.

Autostrăzile cu „prioritate zero” în România! Ce drumuri se vor construi în perioada următoare și care au fost lăsate în urmă!

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.