
Avans fără precedent pe șantierul lotului lipsă de pe A1! E o adevărată mobilizare de forțe!
Lucrările la sectorul lipsă al autostrăzii A1, între Margina și Holdea, cunoscut drept una dintre cele mai complexe porțiuni de infrastructură rutieră din România, înregistrează progrese semnificative. În prezent, pe șantier sunt deschise 11 fronturi de lucru dedicate realizării galeriilor celor două tuneluri care vor străbate zona deluroasă dintre județele Timiș și Hunedoara.
CITEȘTE ȘI: Schimbări radicale la Dacia! Este incredibil ce se pregătește!
Potrivit informațiilor oficiale, activitățile din teren se desfășoară într-un ritm susținut, vizând mai multe etape de execuție simultan:
excavațiile și evacuarea materialului rezultat din galerii,
montarea umbrelelor de protecție și a ancorelor,
instalarea cintrelor de sprijinire,
fixarea plaselor metalice,
și aplicarea straturilor de torcret (beton pulverizat).
În paralel, echipele tehnice efectuează lucrări complexe de consolidare a terenului din zona tunelurilor, menite să asigure stabilitatea structurii pe termen lung și siguranța traficului viitor.
Pe șantierul Tunelului 1, lucrările se află într-o etapă avansată. Prima galerie a fost deja complet străpunsă, iar în prezent se execută structura de rezistență. Se lucrează la betonarea radierului – partea inferioară a tunelului – și se fac pregătiri pentru montarea sistemului de hidroizolație.
La a doua galerie a aceluiași tunel, antreprenorul a demarat lucrările de rezistență, fiind în curs turnarea radierului, etapă crucială pentru consolidarea structurii.
În cazul Tunelului 2, o parte a lucrărilor se execută prin metoda „cut & cover”, adică din săpătură deschisă – o soluție tehnică folosită acolo unde configurația terenului o permite. Lucrările de protecție executate de la suprafață sunt aproape finalizate, iar antreprenorul a trecut deja la faza de execuție în subteran, ceea ce marchează o nouă etapă de progres vizibil.
Pe lângă activitățile din zona tunelurilor, constructorul continuă lucrările la terasamente, sisteme de scurgere a apelor și structuri rutiere majore – poduri și pasaje. Acestea includ procese de armare, cofrare, turnare a riglelor și cuzineților, precum și montarea dispozitivelor antiseismice, menite să sporească rezistența construcțiilor la mișcările seismice.
La finalul lunii octombrie, stadiul fizic al lucrărilor a depășit pragul de 40%, un progres considerabil având în vedere complexitatea proiectului. Pe șantier sunt mobilizați aproximativ 800 de muncitori și peste 200 de utilaje specializate, de la excavatoare de mare capacitate și utilaje de foraj, până la echipamente pentru turnarea betonului torcretat și instalarea elementelor de protecție.
Finalizarea sectorului Margina – Holdea va închide una dintre ultimele verigi lipsă din autostrada A1, parte a coridorului european Nădlac – Sibiu – București – Constanța, asigurând o legătură rutieră continuă între vestul și centrul țării.
Avansul constant al lucrărilor din această zonă dificilă confirmă mobilizarea exemplară a antreprenorului și interesul autorităților pentru accelerarea proiectelor strategice de infrastructură, menite să îmbunătățească siguranța și conectivitatea rețelei rutiere naționale.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp