
Breaking! Autostrada va fi retrogradată la regim de drum expres! Mii de șoferi afectați!
O secțiune importantă din Autostrada Moldovei (A7), considerată al doilea cel mai așteptat proiect de infrastructură rutieră din țară după A1 Pitești – Sibiu, va fi realizată la standard de drum expres, deși inițial era prevăzută ca autostradă. Măsura a fost decisă pentru optimizarea costurilor de construcție.
Conform informațiilor publicate de APIX.ro, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a hotărât ca ultimul segment al A7, cel dintre Suceava și Siret, cu o lungime de 55,7 kilometri, să fie reproiectat. Astfel, lungimea totală a autostrăzii se va reduce de la 453 km la aproximativ 397 km.
Prin urmare, Autostrada Moldovei se va opri la Suceava. CNAIR a transmis deja o solicitare către firma Search Corporation pentru a modifica proiectul tehnic. Planul inițial prevedea ca tronsonul Suceava – Siret să fie mixt: 26,40 km la profil de autostradă (până la DN2H) și 29,30 km la profil de drum expres (de la DN2H la frontiera Siret). Acum, întregul segment de aproape 56 km va fi drum expres.
Într-o adresă oficială obținută de Apix.ro, CNAIR motivează decizia prin „necesitatea optimizării costurilor investiționale și a maximizării beneficiilor pentru sectorul de transport, cu accent deosebit pe asigurarea mobilității militare (programul SAFE, n.r.)”. Studiul de fezabilitate fusese finalizat la începutul acestui an, iar termenul pentru revizuirea sa este octombrie 2025.
Anul trecut, valoarea estimată pentru construcția tronsonului Suceava – Siret se ridica la aproximativ 600 de milioane de euro.
Diferențele tehnice dintre o autostradă și un drum expres sunt semnificative, deși ambele asigură o circulație rapidă. Autostrada reprezintă cel mai înalt standard, fiind proiectată pentru viteze mari, cu două benzi pe sens și, esențial, o bandă de urgență continuă. Lățimea sa totală depășește, de regulă, 26 de metri.
Drumul expres este o variantă mai economică. Deși păstrează cele două benzi pe sens și separarea fizică a acestora, nu dispune de bandă de urgență, ci doar de refugii amenajate la anumite distanțe. Lățimea platformei este mai redusă, în jur de 20-22 de metri, iar viteza de proiectare este, de asemenea, mai mică.
Alegerea între cele două soluții depinde de costuri și de volumul de trafic estimat. Autostrada poate gestiona un flux mai mare de vehicule și oferă standarde de siguranță superioare, dar implică costuri de construcție considerabil mai mari. Drumul expres este o soluție adecvată pentru zonele unde traficul nu justifică o investiție în autostradă, dar unde este necesară o legătură rutieră rapidă și sigură.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
