ULTIMĂ
ORĂ

Breaking! Când vom putea circula prin tunelurile Daniela și Alina de pe Autostrada A1 Sibiu–Pitești? Este anunțul momentului!

Breaking! Când vom putea circula prin tunelurile Daniela și Alina de pe Autostrada A1 Sibiu–Pitești? Este anunțul momentului!

Autostrada A1 Sibiu–Pitești, proiectul care va lega Muntenia de Transilvania prin Carpați, prinde contur tot mai clar. Deși termenul oficial de finalizare este anul 2027, autoritățile estimează că, din august anul viitor, circulația ar putea fi deschisă prin tunelurile gemene Daniela și Alina, aflate pe secțiunea 4 Curtea de Argeș–Tigveni.

CITEȘTE ȘI: Schimbări radicale la Dacia! Este incredibil ce se pregătește!

Tunelurile Daniela și Alina reprezintă punctul tehnic central al acestei secțiuni. Pe șantierul tunelului Daniela s-a turnat și decofrat ultimul segment de beton al structurii de rezistență. Astfel s-a încheiat cea mai importantă etapă de construcție. Se lucrează acum la instalații, finisaje și infrastructura căii de rulare.

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, lucrările se desfășoară continuu, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte. Constructorul, compania austriacă Porr Construct, are mobilizate pe șantier peste 600 de persoane și 210 utilaje. Gradul de execuție al secțiunii a depășit 80%.

Secțiunea Curtea de Argeș–Tigveni are o lungime de 9,86 kilometri, iar lucrările au început în vara anului 2023. Progresul este peste grafic, iar deschiderea circulației în vara anului 2026 este realistă. Valoarea actualizată a contractului este de 2,065 miliarde lei, fără TVA.

Restul tronsoanelor avansează mai lent. Pe secțiunea 3 Cornetu–Tigveni, în lungime de 37,4 kilometri, stadiul fizic este de aproximativ 8%. Constructor este asocierea Webuild–Tancrad, cu un contract de 5,32 miliarde lei. Mai sunt necesare exproprieri și revizuirea acordului de mediu.

Secțiunea 2 Boița–Cornetu, de 31,33 kilometri, este într-un stadiu similar. Constructorii turci Mapa și Cengiz au început lucrările la tunelul Robești, de 900 metri, unde se fac zilnic detonări pentru străpungerea stâncii. Contractul are o valoare actualizată de 5,22 miliarde lei.

Principala provocare rămâne trecerea autostrăzii prin Parcul Național Cozia. Lipsa unor autorizații și necesitatea exproprierii a circa 13 hectare de pădure întârzie demararea lucrărilor pe segmentele centrale. Ministerul Transporturilor propune declararea proiectului drept obiectiv de importanță națională, pentru a permite continuarea lucrărilor în ariile protejate.

Autostrada Sibiu–Pitești este cea mai importantă legătură rutieră prin Carpați și va conecta coridorul european Nădlac–Constanța. Dacă ritmul actual se menține, în vara anului 2026 vei putea circula prin tunelurile Daniela și Alina, simbol al primului pas concret spre finalizarea completă a traseului.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.