
Breaking! Dacia pregătește concedieri masive! 900 de angajați ar putea rămâne pe drumuri! Decizia radicală!
Negocierile dintre sindicatele de la Automobile Dacia și conducerea companiei încep într-o perioadă tensionată. Planul de buget pentru anul viitor include un program de plecări voluntare care ar putea reduce personalul cu până la 900 de angajați. Situația pune presiune pe discuții, deoarece angajații cer noi creșteri salariale într-un sector auto în care România are cele mai mici venituri din Europa conform analizelor recente. Uzina din Argeș are în prezent aproximativ 11000 de salariați.
CITEȘTE ȘI: Argeș! Se fac angajări în învățământ! Ce posturi au fost scoase la concurs?
Sindicatele pregătesc un nou set de revendicări. Salariul minim net în uzină este de 4200 de lei, iar salariul mediu net ajunge la aproximativ 8000 de lei. Anul trecut, negocierile s-au încheiat cu o creștere de aproximativ 140 de euro la salariul brut. Angajații au primit și variații suplimentare și prime. Personalul de conducere a beneficiat de majorări diferite. Șefii din Fabricatie și Management au primit 600 de lei și 1,3 la sută. Cei din administrație au primit 550 de lei și 1,9 la sută. Compania a acordat și tichete și prime de rezultat. Cu un an înainte, creșterile au ajuns la aproximativ 180 de euro.
Conducerea analizează din nou un plan de plecări voluntare, conform stiripesurse.ro. Măsura ar putea fi aplicată la începutul anului viitor și ar putea reduce personalul cu până la 900 de posturi. Compania urmărește să controleze costurile pentru a rămâne competitivă în cadrul Renault Group. Diferențele dintre costurile salariale din România și cele din Maroc influențează strategia. Uzinele din cele două țări produc modelele Dacia, iar costurile din Maroc sunt mai mici.
Sindicatele cer transparență și protejarea angajaților. Reprezentanții salariaților afirmă că vor apăra interesele membrilor într-un context economic instabil. Ei promit comunicare constantă pe parcursul discuțiilor. Prima întâlnire dintre sindicate și patronat presupune prezentarea propunerilor. De regulă, acestea diferă semnificativ. Anul trecut, sindicatele au cerut o creștere de 1000 de lei, iar conducerea a oferit 500 de lei.
Piața rămâne dificilă. Costul mediu al forței de muncă în România este sub 300 de euro per vehicul. Nivelul este mai scăzut decât în Mexic, Turcia sau China și mai ridicat decât în Maroc conform datelor din 2024. Dacia rămâne lider în economia românească în privința productivității. Fiecare angajat generează în medie 2,5 milioane de lei anual. Compania se menține și printre angajatorii cu cele mai mari salarii din industria de producție din România.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
