ULTIMĂ
ORĂ

Breaking! Este alertă pentru acești șoferi! Legea schimbată din temelii! Amenzi de 30 mii lei!

Breaking! Este alertă pentru acești șoferi! Legea schimbată din temelii! Amenzi de 30 mii lei!

Senatul a adoptat marți, 24 septembrie 2025, proiectul de lege care aprobă Ordonanța Guvernului nr. 15/2025, aducând modificări importante reglementărilor privind drumurile naționale. Noile dispoziții vizează actualizarea criteriilor de clasificare a drumurilor, reguli detaliate pentru transporturile agabaritice și creșterea sancțiunilor pentru șoferii care eludează controalele.

CITEȘTE ȘI: Filmul tragediei din Trivale! Adi, tânărul de 18 ani-moment fatal într-o clipă neașteptată!

Conform actului normativ, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va avea atribuții extinse în monitorizarea și verificarea transporturilor pe drumurile naționale.

Proiectul introduce o nouă modalitate de clasificare a drumurilor naționale. Pe lângă traseele care conectează Bucureștiul de reședințele de județ și de obiective militare, sunt incluse și drumurile ce realizează legături transfrontaliere în interiorul Spațiului Schengen.

Un drum poate fi declarat național principal dacă înregistrează un trafic zilnic mai mare de 3.500 de vehicule fizice sau 4.500 de vehicule-etalon. Modificarea își propune să reflecte traficul actual și să integreze mai bine rețeaua rutieră a României în infrastructura europeană.

Drumurile cu un flux intens de autovehicule sau cu rol strategic internațional vor beneficia de o clasificare superioară, ceea ce poate atrage investiții suplimentare și o atenție sporită din partea autorităților.

Legea prevede reguli noi pentru transporturile agabaritice. Lungimea maximă a unui convoi format din vehicule care depășesc limitele legale de masă sau dimensiuni crește de la 75 la 200 de metri.

Numărul maxim de vehicule dintr-un convoi va fi de trei, fiecare dintre acestea necesitând escortă cu două mașini autorizate, una în față și una în spate. De asemenea, aceste transporturi vor fi obligate să fie însoțite de un echipaj de poliție rutieră, pentru creșterea siguranței și protecția infrastructurii, având în vedere dimensiunile și greutatea acestora.

Regimul sancțiunilor pentru evitarea controalelor a fost înăsprit. Amenzile pentru șoferii care refuză cântărirea, nu prezintă documentele de transport sau nu opresc la semnalul regulamentar vor fi cuprinse între 15.000 și 30.000 de lei.

Majorarea amenzilor are ca scop descurajarea tentativelor de a ocoli verificările, astfel încât să fie protejată siguranța rutieră și să fie menținută starea infrastructurii.

CNAIR primește competențe suplimentare, putând efectua controale nu doar la punctele de frontieră, ci și prin sisteme automate de cântărire și supraveghere video.

Vor fi instalate sisteme WIM (Weigh in Motion) pe drumurile naționale, pentru monitorizarea permanentă a traficului și identificarea neregulilor fără a opri vehiculele. Aceste măsuri sunt menite să eficientizeze controalele și să reducă riscul supraîncărcării drumurilor. Supravegherea automată va permite aplicarea rapidă a sancțiunilor și va diminua presiunea asupra echipajelor din teren.

Ministerul Transporturilor are termen 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii pentru a elabora normele metodologice necesare aplicării acestor prevederi, conform proiectului adoptat.

Aceste norme vor clarifica detaliile tehnice privind funcționarea sistemelor automate, procedurile de control și responsabilitățile instituțiilor implicate. Autoritățile apreciază că noile reglementări vor consolida procesul de control și vor limita efectele negative ale transporturilor neconforme asupra drumurilor naționale.

Foto: Ilustrativ!

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.