ULTIMĂ
ORĂ

Breaking! Oamenii lui Umbrărescu pleacă de pe șantierul autostrăzii! Anunț de ultimă oră!

Breaking! oamenii lui Umbrărescu pleacă de pe șantierul autostrăzii! Anunț de ultimă oră!

Muncitorii celebrului constructor român Dorinel Umbrărescu și-au luat rămas bun de la buzoieni, marcând finalul lucrărilor pe primul tronson de autostradă din județul Buzău, parte a viitoarei A7 – Autostrada Moldovei. Anunțul lor, sec și direct – „Gata! De sâmbătă nu ne mai vedeți pe aici!” – a semnalat nu doar încheierea unui proiect de infrastructură, ci și o etapă importantă în dezvoltarea rutieră a regiunii.

CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!

Echipa UMB, recunoscută pentru ritmul susținut și calitatea execuției, a dus la bun sfârșit partea sa de contract pentru tronsonul dintre Buzău și Râmnicu Sărat, o secțiune esențială din coridorul european ce va lega Capitala de granița cu Ucraina. Ultimele zile au fost dedicate operațiunilor de curățenie, evacuării materialelor și închiderii formale a șantierului. Doar câțiva muncitori mai erau prezenți în zonă, cei de la firma turcă Nurol, care mai au de montat lisa parapeților pe marginea podului și de finalizat bretelele de conexiune cu DN2B.

Podul UMB – Simbolul unei Munci Titanice

Una dintre bijuteriile inginerești ale acestui proiect este impresionantul pod construit peste râul Buzău – o lucrare spectaculoasă care va funcționa și ca Centură de Est a orașului. Cu o lungime de 1,37 kilometri, este cel mai mare pod din județ și al doilea ca dimensiune din întreaga țară. Ridicat în condiții meteorologice extreme, iarna, sub ploi și viscol, acest pod stă drept mărturie a determinării și disciplinei echipei UMB.

Localnicii au fost profund impresionați de efortul constructorilor, mulțumindu-le în mod public pentru munca lor. Aprecierile nu sunt doar pentru calitatea lucrării, ci și pentru ritmul aproape militar în care s-a muncit: între 10 și 12 ore pe zi, fără întreruperi semnificative, indiferent de vreme.

Forță de Muncă Repatriată și Motivată

Poate unul dintre cele mai remarcabile aspecte ale echipei lui Umbrărescu este componența sa: un număr semnificativ de muncitori sunt români întorși din diaspora – din Spania, Italia sau Marea Britanie – atrași de salarii competitive, de până la 10.000 lei net lunar, contracte legale, zile libere și alte beneficii. Acest model de business a oferit nu doar o alternativă viabilă la munca în străinătate, ci și o direcție pentru repopularea forței de muncă din construcții în România.

Lor li se alătură muncitori străini, în special din Asia, care au devenit parte integrantă a echipei UMB. De-a lungul anilor, în spațiul public au apărut numeroase comparații care subliniază nivelul ridicat al salariilor din grupul Umbrărescu – de la șoferi până la sudori – mulți dintre ei fiind remunerați peste nivelul unui primar sau prefect.

Ce Urmează?

Deși lucrările UMB sunt finalizate, buzoienii nu vor putea circula încă pe noua autostradă. Mai este nevoie ca echipa turcă de la Nurol să termine cele două bretele și rondurile de legătură dintre pod și DN2B. Termenul avansat este sfârșitul lunii iunie, iar autoritățile au promis că deschiderea circulației nu va întârzia.

Finalizarea acestui tronson nu înseamnă doar kilometri în plus de autostradă, ci un pas concret către modernizarea Moldovei, o regiune adesea ignorată în planurile de infrastructură ale ultimelor decenii. Efortul echipei UMB rămâne un exemplu de eficiență și profesionalism într-o țară în care, de prea multe ori, șantierele sunt sinonime cu întârzierile și promisiunile neonorate.

Buzăul are, în sfârșit, autostradă. Și, poate mai important decât atât, are un model de succes în construcții care ar putea (și ar trebui) să fie replicat în toată România.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.