
Breaking! Se inaugurează un nou lot de autostradă! Află când și câți kilometri va avea!
România se pregătește să mai adauge aproape 14 kilometri la rețeaua sa de autostrăzi și drumuri expres, odată cu finalizarea și darea în trafic a Lotului 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km) din Autostrada A7 Ploiești – Buzău, potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru Economica.net. Construit de asocierea Nurol – Makyol, acest tronson urmează să fie inaugurat la finalul lunii noiembrie 2025, devenind cel mai probabil următorul segment de autostradă care va fi dat în folosință în România.
CITEȘTE ȘI: Se construiește o nouă autostradă în România! Va avea peste 300 km, 180 de poduri, viaducte și pasaje!
Lotul 3 Pietroasele – Buzău reprezintă o verigă esențială în realizarea Autostrăzii A7 – „Autostrada Moldovei”, proiect considerat prioritar pentru conectarea regiunii Moldovei la rețeaua națională de infrastructură rutieră modernă. Cu cei aproape 14 kilometri, se va închide complet traseul Ploiești – Buzău, una dintre primele secțiuni ale A7 aflate într-un stadiu avansat de execuție.
Autostrada A7 va avea un rol strategic în fluidizarea traficului pe direcția nord-sud, facilitând legătura dintre București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani și frontiera cu Ucraina. Aceasta este finanțată din fonduri europene nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din istoria recentă a României.
Până în prezent, în 2025 au fost deschiși 82 de kilometri de autostradă și drum expres, potrivit datelor oficiale CNAIR. Odată cu inaugurarea Lotului 3 Pietroasele – Buzău, totalul va ajunge la 96 de kilometri, apropiind țara de pragul simbolic de 100 km de drumuri rapide noi în acest an.
A0 Sud – Lotul Bragadiru – Joița (17,96 km) – constructor: Aktor
A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 5 (14,58 km) – constructor: WeBuild
A7 Buzău – Focșani, Tronsonul 1 (3,4 km) – constructor: UMB
A7 Ploiești – Buzău, Lotul 3 (0,35 km) – constructor: Nurol
A7 Ploiești – Buzău, Lotul 2 (28,35 km) – constructor: Coni – Trace
Drum Expres DEx4 A3 – Tureni (5 km) – constructor: Dimex 2000
Drum Expres DEx12 Craiova – Pitești, Tronsonul 4 (12,64 km) – constructor: UMB
După inaugurarea lotului Pietroasele – Buzău, România va ajunge la 1.367 kilometri de autostradă și drum expres în operare.
La începutul anului, autoritățile din Transporturi anunțau ambițios o țintă de 250 de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați în 2025. Realitatea din teren însă arată că acest obiectiv este departe de a fi realizat.
Chiar și estimările revizuite ale Asociației Pro Infrastructură (API) indică o perspectivă mult mai modestă. Potrivit raportului API din vara acestui an, „în 2025 ne vom apropia de borna 1500 de kilometri doar în vis. Cu un maxim teoretic posibil de 185 km inaugurați, cel mai probabil vom trece abia de 1450 km în cel mai optimist scenariu.”
Conform calculelor actuale, România ar putea încheia anul 2025 cu un total de 1.400–1.450 km de drumuri de mare viteză, o creștere semnificativ mai mică decât recordul stabilit în 2024, când au fost inaugurați aproximativ 200 de kilometri.
Unul dintre motivele principale pentru ritmul mai lent al inaugurărilor din 2025 îl reprezintă constrângerile bugetare și întârzierea plăților către constructori. Surse din industrie semnalează că dificultățile financiare, dar și birocrația persistentă în procesul de avizare și expropriere, au afectat desfășurarea lucrărilor pe mai multe șantiere majore.
Pe de altă parte, CNAIR continuă să transmită mesaje de încredere privind respectarea graficelor de execuție pentru proiectele aflate în derulare, în special pe Autostrada A7, A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni și A0 Centura București.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
