ULTIMĂ
ORĂ

Cum se obține viza de flotant în 2025! Care sunt actele necesare?

Cum se obține viza de flotant în 2025! Care sunt actele necesare?

Viza de flotant permite unei persoane să își stabilească oficial reședința la o adresă diferită de domiciliul principal. Spre deosebire de domiciliu, care este locuința principală, reședința este un spațiu secundar unde persoana locuiește temporar.

CITEȘTE ȘI: Ultima oră! Umbrărescu construiește autostrada peste munți! Vestea momentului!

Cât timp este valabilă viza de flotant?

Conform legislației, viza de flotant se acordă pe o perioadă solicitată de persoană, dar nu poate depăși un an. Pe durata valabilității, persoana trebuie să locuiască efectiv la adresa respectivă. După expirare, viza poate fi reînnoită printr-o nouă cerere. Procesul de eliberare durează aproximativ cinci zile lucrătoare, în funcție de administrația locală.

Când ai nevoie de viza de flotant?

Aceasta este necesară în mai multe situații, printre care:

  • Acces la servicii publice – pentru înscrierea copiilor la grădiniță sau școală, asistență medicală și beneficii sociale.
  • Drepturi electorale – permite participarea la alegerile locale din zona reședinței.
  • Obligații fiscale – în anumite cazuri, declararea reședinței poate influența impozitele și taxele locale.
  • Angajare – unele locuri de muncă pot solicita dovada reședinței în orașul respectiv.
  • Înmatricularea unui autoturism – poate fi necesară stabilirea reședinței pentru a înregistra un vehicul.

Acte necesare pentru obținerea vizei de flotant

Solicitarea vizei de flotant se face la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor din localitatea unde se dorește stabilirea reședinței temporare.

Documentele necesare sunt:

  • Cerere tip (disponibilă la primărie sau online);
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Documentul care atestă adresa de reședință (original și copie);
  • Declarație pe propria răspundere a solicitantului, prin care confirmă că locuiește mai mult de 15 zile pe lună la adresa respectivă;
  • Actul de identitate al găzduitorului (dacă este cazul);
  • Documentul care atestă dreptul de proprietate asupra locuinței (extras de carte funciară, emis cu cel mult 30 de zile înainte, original și copie);
  • Declarația pe propria răspundere a găzduitorului, prin care confirmă numărul de persoane cu reședința la acea adresă.

Dacă solicitantul nu este proprietarul locuinței, proprietarul trebuie să fie prezent la depunerea actelor pentru a-și exprima consimțământul.

Limitarea numărului de persoane cu viză de flotant la aceeași adresă

Din 2023, legislația prevede că la o adresă nu pot fi înregistrate mai mult de 10 persoane care nu fac parte din aceeași familie. Această măsură a fost introdusă pentru a preveni abuzurile privind înregistrarea fictivă a reședinței în scopuri electorale sau administrative.

Cum se obține viza de flotant în 2025! Care sunt actele necesare?

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm