ULTIMĂ
ORĂ

Decizie de ultim moment pentru mașinile mai vechi de 15 ani! Comisia Europeană a dat ordin!

Decizie de ultim moment pentru mașinile mai vechi de 15 ani! Comisia Europeană a dat ordin!

Atât la nivel național, cât și european, există inițiative menite să reducă numărul vehiculelor vechi aflate în circulație. Acest subiect a generat dezbateri aprinse în rândul șoferilor, mai ales din cauza dezinformărilor apărute pe această temă.

CITEȘTE ȘI: Argeș. S-a dat alarma! Nu s-a mai întâmplat de ani de zile!

În primăvara anului trecut, o știre falsă a provocat panică, susținând că mașinile mai vechi de 15 ani nu vor mai putea fi reparate. Comisia Europeană a dezmințit ulterior această informație, clarificând că proprietarii pot efectua reparațiile necesare pentru a menține vehiculele în stare de funcționare.

Reglementările UE și gestionarea vehiculelor vechi

Cu toate acestea, Uniunea Europeană propune un regulament care introduce cerințe stricte privind vehiculele defecte și ireparabile. Acestea vor trebui casate responsabil, prin intermediul instalațiilor specializate, conform reglementărilor deja existente la nivel național.

Principalul scop al acestor măsuri este combaterea fraudelor asociate vânzării ilegale de vehicule uzate și utilizării pieselor contrafăcute, care pot reprezenta un risc pentru siguranța rutieră.

Conform estimărilor, anual, între 3 și 4 milioane de vehicule vechi dispar din evidențele statelor membre ale UE. O mare parte dintre acestea sunt exportate ilegal și vândute ca mașini second-hand, deși nu mai sunt sigure pentru circulație. Această practică încalcă legislația europeană privind gestionarea deșeurilor și permite evitarea obligațiilor legale privind eliminarea corespunzătoare a vehiculelor uzate.

Clarificările Comisiei Europene

Comisia Europeană a subliniat că proprietarii au în continuare dreptul de a-și repara mașinile vechi, însă trebuie să respecte normele de siguranță și să utilizeze componente omologate. Totodată, în cazul unui vehicul care nu mai poate fi reparat, noul regulament prevede eliminarea acestuia prin casare, un proces deja reglementat la nivel național.

„Vă puteți repara întotdeauna mașina, dacă doriți, chiar dacă acest lucru nu este rentabil. Dacă însă vehiculul nu mai poate fi reparat, regulamentul propus impune eliminarea sa responsabilă prin trimiterea la o instalație de tratare pentru casare”, a transmis Comisia Europeană.

Lacune legislative și impactul asupra mediului

O problemă majoră rămâne lipsa unei definiții clare a termenului „vehicul scos din uz”. Această ambiguitate legislativă este exploatată frecvent, iar multe astfel de mașini ajung abandonate sau aruncate în gropi de gunoi, contribuind la poluare și riscuri de siguranță.

„În fiecare an, între 3 și 4 milioane de vehicule vechi dispar din evidențele statelor UE. Multe dintre ele sunt exportate ilegal și vândute ca mașini rulate, deși nu mai sunt utilizabile, pentru a evita obligațiile privind eliminarea deșeurilor auto”, se arată într-un comunicat oficial.

Astfel, proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani le pot repara în continuare, cu condiția respectării legislației în vigoare. Aceste reparații trebuie să utilizeze componente certificate și să garanteze siguranța în trafic, aspecte verificate periodic prin Inspecția Tehnică Periodică (ITP).

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm