Patronii clinicii stomatologice unde un copil a ajuns în comă și a murit la 48 de ore sunt cei care au adus turismul stomatologic în Pitești. Totul se întâmpla în 2013, când Radu Savu a decsi să găsească o nouă abordare de a face clinica mult mai vizibilă la nivel național și internațional.
Așa a ajuns, după aproape 7 ani de la deschiderea centrului stomatologic, să găsească soluția turismului dentar.
Stagiu de practică în Berlin, afaceri în Pitești
Răzvan Savu a devenit antreprenor în urmă cu nouă ani, când, după ce şi-a terminat stagiul de practică în stomatologie la Berlin, a decis să se întoarcă în ţară şi să-şi deschidă propriul cabinet.
Câţiva ani mai târziu, în 2009, s-a asociat un un român stabilit în Franţa, iar cabinetul stomatologic înfiinţat în Piteşti s-a transformat în clinica dentară Medical Tours Company (MTC), după o investiţie de 80.000-100.000 de euro. În prezent, aceasta are 40 de angajaţi, practică turismul medical pentru piaţa franceză, iar anul trecut a ajuns la afaceri de 1,5 milioane de euro.
„În 2009, Răzvan Savu şi celălalt asociat al său au închiriat o parte din ultimul etaj dintr-o clădire pe care o deţineam pentru a deschide clinica. Ulterior, businessul s-a dezvoltat şi odată cu venirea crizei MTC a rămas cel mai important chiriaş pentru mine, ocupând cu timpul şi aproape toate celelalte etaje. De la începutul anului am început să şi administrez MTC, întrucât Răzvan a plecat să dezvolte afacerea în Anglia, iar ceilalţi doi asociaţi sunt stabiliţi în Franţa“, spune Alin Mutu. El a intrat în businessul MTC în ianuarie 2014, după ce clinica dentară pentru copii înfiinţată de Răzvan Savu în 2010 (Teddy Care) şi în care Alin Mutu voia să devină asociat a intrat sub „pălăria“ MTC. Mutu este de „meserie“ antreprenor, intrând în business încă din vremea studenţiei, când a „bătut palma“ cu un lanţ de benzinării pentru a construi o unitate pe un teren deţinut de el în Piteşti. De-a lungul timpului, el şi-a mai dezvoltat afaceri în imobiliare şi intenţionează să deschidă tot în Piteşti un centru de divertisment indoor (acoperit – n.red.) sau să aducă un business în horticultură, dar pentru care încă mai caută investitori. (sursa zf.ro)
De la servicii stomatologice locale, la turism stomatologic
Iniţial, deşi oferea servicii medicale stomatologice şi pentru piaţa locală, MTC a început să se axeze pe ideea de turism medical, în special pe pacienţii din Franţa, Anglia, Italia şi SUA. În prezent, circa 60%-70% din businessul MTC sunt generate de pacienţii străini (francezi), iar restul de pe piaţa locală (adulţi şi copii). Cei mai mulţi dintre cei 500-1.000 de pacienţi care apelează la serviciile clinicii în fiecare an au nevoie de implanturi dentare, reconstrucţii, dar şi corecţii estetice la nivel dentar.
“Planul meu este să mai cresc puţin piaţa locală şi să diversific businessul pentru a creşte cifra de afaceri. Deja colaborăm cu un medic oftalmolog din Piteşti, astfel încât să oferim şi astfel de servicii pentru pacienţii străini şi vrem să introducem şi alte servicii complementare, cum ar fi cele de chirurgie estetică până la finalul anului sau la începutul lui 2015. Pentru noi asta nu ar genera costuri suplimentare, iar pacienţii străini ar beneficia de o paletă mai largă de servicii într-un singur loc”, mai spunea Mutu în 2014.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp