
Haos în magazinele din România! Patronii refuză să aplice legea!
Micii comercianți din România manifestă o reticență față de noile reglementări care permit eliminarea bonului fiscal pentru tranzacțiile efectuate cu cardul. Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii (ANCMM), afirmă că, deși în alte țări această practică este comună, în România, magazinele de cartier sunt obligate să emită bonuri fiscale pentru toate vânzările, inclusiv pentru plățile cu cardul, chiar și atunci când clienții nu solicită acest lucru.
CITEȘTE ȘI: Doliu imens într-o instituție din Argeș! A murit unul din cei mai cunoscuți și apreciați directori!
Micile magazine din România vor continua să emită bonuri fiscale, considerând că este crucial pentru a evita eventualele neplăceri cu clienții care doresc să păstreze o evidență clară a achizițiilor. De asemenea, comercianții mai mici cred că reglementarea ar fi trebuit să fie adoptată după consultări mai ample cu sectorul de afaceri, sugerând ca bonul să fie disponibil online sau să fie trimis pe telefon. Totuși, micii comercianți recunosc economiile semnificative pe care le-ar aduce eliminarea bonurilor fizice, asemănătoare cu economiile realizate prin utilizarea caselor de marcat cu memorie fiscală.
Deși plățile cu cardul în magazinele mici reprezintă doar 30% din total, majoritatea tranzacțiilor se desfășoară încă în numerar, iar în zonele rurale sau în orașele mici, ponderea plăților în numerar poate depăși 99%. Paraschiv sugerează ca autoritățile să renunțe și la bonurile pentru plățile în numerar, dar doar dacă se implementează un sistem online de urmărire a achizițiilor.
În contrast, marile lanțuri de retail au adoptat rapid această modificare legislativă, datorită economiilor obținute și a impactului asupra mediului, având în vedere că volumul de hârtie generat de plățile cu cardul este semnificativ. Aceste magazine permit, de asemenea, clienților să verifice tranzacțiile prin aplicații, facilitând astfel adaptarea la noile reglementări.
Contactați de Termene, reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale au declarat că „marile companii de retail implementează constant măsuri prietenoase cu mediul, care sunt benefice și pentru clienți. Orice măsură care ajută clientul să petreacă mai puțin timp la cozi este constructivă. În rețelele comerciale, fiscalizarea este completă, iar evaziunea este zero.”
Mai mult, în cazul marilor magazine, evidența online a cumpărăturilor poate fi consultată prin aplicații: „Tranzacțiile cu cardul sunt înregistrate în sistemul bancar, iar mulți consumatori au aplicațiile magazinelor instalate pe telefon. Atunci când aceștia scanează codul QR de client, cumpărăturile apar în format digital. Astfel, necesitatea emiterii bonului fiscal devine redundantă, conducând la risipă de hârtie și la prelungirea timpului de finalizare a plății”, au subliniat reprezentanții AMRC.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp