ULTIMĂ
ORĂ

Imagini spectaculoase de pe cea mai așteptată Autostradă din România! Este incredibil ce se întâmplă!

În cadrul ședinței Consiliului Tehnico-Economic (CTE) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a fost avizat Studiul de Fezabilitate pentru un segment esențial al Autostrăzii Unirii (A8): tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

CITEȘTE ȘI: S-a decis! Termen de 2 ani pentru construcția unei noi Autostrăzi în România! Anunțul momentului pentru șoferi!

Acest proiect este de o importanță strategică, deoarece va asigura legătura rutieră rapidă între regiunea Moldovei și granița de est a României, facilitând transportul către Republica Moldova și, implicit, Uniunea Europeană.

Traseul și caracteristicile tehnice ale tronsonului

Tronsonul avizat are o lungime de 93,269 km și se desfășoară exclusiv pe teritoriul județului Iași. Acesta pornește din zona localității Moțca, tranzitând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei și municipiul Iași, până la localitatea Ungheni, unde se va conecta cu Podul peste Prut, realizând astfel o joncțiune vitală cu Republica Moldova.

Pe acest traseu vor fi construite mai multe elemente esențiale de infrastructură:

  • 101 poduri și pasaje: Acestea vor asigura traversarea în siguranță a diferitelor obstacole naturale și artificiale.
  • 14 tuneluri: Proiectate pentru a traversa zonele deluroase, acestea vor contribui la menținerea unui traseu continuu și eficient.
  • 11 noduri rutiere: Acestea vor permite conectarea autostrăzii cu rețeaua rutieră locală și națională, facilitând accesul rapid către diferite localități.
  • 4 spații de servicii: Destinate șoferilor și pasagerilor, aceste spații vor oferi facilități de odihnă și alimentare pe parcursul călătoriei.
  • 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC): Acestea vor gestiona întreținerea și monitorizarea autostrăzii, asigurând condiții optime de trafic.
  • 6 parcări de scurtă durată: Proiectate pentru opriri rapide, acestea vor contribui la siguranța și confortul șoferilor.

Valoarea proiectului și pașii următori

Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al Autostrăzii Unirii se ridică la 26,39 miliarde lei (fără TVA). Acest cost reflectă complexitatea proiectului și importanța strategică a acestuia pentru dezvoltarea regiunii și integrarea mai strânsă cu rețeaua europeană de transport.

Pentru ca proiectul să intre în faza de licitație pentru construcție, trebuie să fie parcurse mai multe etape esențiale:

  1. Avizarea Studiului de Fezabilitate (SF) în CTE al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
  2. Avizarea SF în Consiliul Interministerial.
  3. Aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.

Importanța autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni este parte a Autostrăzii Unirii (A8), un proiect de infrastructură esențial pentru regiunea Moldovei. Realizarea acestui tronson va îmbunătăți considerabil accesibilitatea regiunii, va stimula dezvoltarea economică și va facilita transportul de mărfuri și persoane între România și Republica Moldova.

Această autostradă nu este doar o necesitate economică, ci și un simbol al unității și cooperării între România și Republica Moldova, oferind o conexiune directă și modernă între cele două țări. Continuarea și finalizarea acestei investiții vor aduce beneficii substanțiale pe termen lung, atât pentru locuitorii regiunii, cât și pentru economia națională.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm