prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Incredibil ce se întâmplă cu tunelurile „Alina” și „Daniela” ale A1 Pitești – Sibiu! Mobilizare impresionantă de forțe!

Forajul la tunelurile „Alina” și „Daniela” de pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș al autostrăzii Pitești – Sibiu a depășit borna de 1150 metri din totalul de 2700 metri, ajungând la un stadiu de 42% din lungimea celor două galerii, a anunțat recent Asociația Pro Infrastructura. Pe șantierul tunelului cu două galerii se lucrează 24 ore din 24, iar lucrările sunt coordonate de experți din 11 țări și sunt conduse de un inginer cu 40 ani experiență în execuția de tuneluri.

CITEȘTE ȘI: INVESTIȚII NEMAIÎNTÂLNITE ÎN ROMÂNIA! APARE O NOUĂ AUTOSTRADĂ!

De asemenea, Asociația Pro Infrastructură estimează finalizarea lotului Curtea de Argeș -Tigveni (10 km) la finalul anului 2026: ,,La jumătatea tunelului Curtea de Argeș de pe Autostrada A1 Astăzi, duminică, am vizitat tunelul de 1,35 kilometri de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Antreprenorul Porr a ajuns la 650 metri excavați pe calea spre Curtea de Argeș și la 500 de metri pe sensul spre Sibiu. S-a forat și prima galerie de legătură (pietonală), iar pe firul spre Curtea de Argeș urmează în scurt timp excavarea galeriei de trecere pentru vehicule din centrul tunelului.

În ciuda terenului foarte dificil, plin de nisip și argile, care necesită multă meticulozitate, atenție și pricepere din partea inginerilor Porr, lucrările înaintează bine. L-am întrebat pe ghidul nostru dacă se așteaptă ca a doua jumătate a excavației să fie mai ușoară și ne-a spus că sigur nu va fi. În scurta filmare cu telefonul din capătul galeriei spre Sibiu, un tânăr operator de buldozer de 25 de ani, dar cu 8 ani de experiență, își arată îndemânarea mutând materialul proaspăt excavat în viteză, cu o precizie remarcabilă. Lucrează nonstop, 24/24, 7 zile din 7, o echipă de experți din 11 țări condusă de un inginer cu 40 de ani de experiență în execuția de tuneluri. Sunt șanse bune să circulăm pe aici în decembrie 2026, puțin înainte de termenul contractual martie 2027.” -API

Tunelul Curtea de Argeș/Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

  • câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare
  • iluminat public– sistem de comunicare– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs