prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Investiție în premieră pe Transfăgărășan! Așa ceva nu s-a mai văzut!

Transfăgărășanul și Transalpina vor avea parte în perioada urmtoare de o serie de investiții în premiră în infrastructura din România, au anunțat reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cele două drumuri spectaculoase din România sunt cunoscute pentru riscul mare de accidente, motiv pentru care CNAIR a luat decizia de a monta o serie de sisteme de siguranță pe marginea acestora.

CITEȘTE ȘI: UMBRĂRESCU – UN NOU RECORD! CE DRUMURI DE MARE VITEZĂ VA FINALIZA ÎN 2024?

Este vorba despre balustrade elastice, din cabluri și oțel. Acestea pot preveni ieșirea în decor a mașinilor și atenuează impactul, potrivit companiei. Modelul nou de parapet este folosit deja cu succes în alte țări. În cazul unui impact puternic, șoferii nu mai riscă să fie răniţi de glisierele metalice sau parapet.

Potrivit lui Cristi Tudor, reprezentantul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cablurile din oțel prezintă riscuri mult mai mici în cazul în care s-ar rupe într-un accident.

„Poate să țină un camion încărcat fără niciun fel de probleme, tocmai ăsta e avantajul că preia șocul și ține pe partea carosabilă, nerupându-se ca o lisă normală”, a spus Cristi Tudor.

„Pare așa o jucărie, dar ține camionul“

De asemenea, CNAIR are în plan să monteze, în această vară, în mod experimental parapete pe bază de cabluri pe Transalpina și Transfăgărășan. Primii kilometri au fost deja instalați în apropiere de stațiunea Rânca.

„S-a livrat primul lot și s-a montat pe o lungime de 2,5 kilometri până în zona Rânca și urmează să se monteze și între Rânca și Obârșia Lotrului pe o lungime tot de 2,5 kilometri. Se montează destul de ușor. Elasticitatea este dată de anumite arcuri de care sunt prinse cablurile“, a precizat Cristi Tudor

Cablurile au o rezistență foarte mare și sunt de folos în cazul unor accidente grave. „Pare așa o jucărie, că nu ține un camion, dar ține, ține camionul. Principalul avantaj este că oferă o siguranță similară, ba chiar, în anumite condiții, superioară lisei metalice, pe o lățime semnificativ mai mică, chiar și față de parapetul de beton îngust“, a spus Ionuț Ciurea, asociația Pro Infrastructură, pentru Știrile Pro Tv.

Montarea noilor sisteme de protecţie costă 50 de milioane de euro, bani prin PNRR.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs