ULTIMĂ
ORĂ

Modificări la concursul de directori în școli! Din cine sunt compuse comisiile de evaluare!

Metodologia organizării concursului pentru ocuparea posturilor vacante de directori și directori adjuncți de școală a fost pusă la punct, iar anul acesta aduce și câteva modificări, cele mai importante vizând modul de organizare și examinare. Proba scrisă va avea loc pe 15 octombrie și va consta într-un test grilă cu 50 de itemi, iar interviul, care va dura 60 de minute, între 15 noiembrie și 8 decembrie.

Mandatele de directori și directori adjuncți vor expira toate în luna august. Este vorba de 9.771 posturi. Cei care vor fi numiți în ianuarie 2022 ca urmare acestui concurs vor avea mandate de directori de patru ani.

Din cine sunt compuse comisiile de evaluare la examenul scris și la interviu

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

  • președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;
  •  membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;
  • secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

  • președinte – un inspector școlar;
  • membri:
  • doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.
  • un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

  •  un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.
  • Fiecare comisie este asistată tehnic de un secretar, fără drept de evaluare. Acesta poate fi informatician sau cadru didactic cu abilități de operare pe computer. Va exista și o comisie de soluționare a contestațiilor.

Instituția care organizează concursul – inspectoratul școlar – are obligația de a anunța, în presă și pe site-ul propriu, cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de data la care se desfășoară proba scrisă, funcțiile de director și de director adjunct vacante din unitățile de învățământ pentru care se organizează concurs, în conformitate cu dispozițiile notei emise în acest scop de Ministerul Educației.

 

Probele examenului pentru obținertea funcției de director într-o unitate de învățământ

 Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

  • capacități cognitive;
  • competențe de management și leadership.

Interviul – cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

  • competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei

strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează.

abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de

învățământ pentru care candidează;

competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Calendarul complet al examenului

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27 – 29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15-17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 – 27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize

suplimentare.

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

20 – 22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.