O nouă materie în școlile din România! Ce spune ministrul Educației!
Educația antreprenorială nu va fi introdusă ca materie separată în noile planuri-cadru pentru liceu, însă va fi inclusă ca unitate de învățare în cadrul disciplinelor economice, a anunțat joi ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, într-o sesiune live pe Facebook, unde a răspuns întrebărilor publicului.
Citește și: S-a aflat! Cât câștigă angajații lui Umbrărescu? Au lăsat joburile din străinătate și s-au întors în țară!
În prezent, elevii de clasa a X-a au o oră pe săptămână de „Educație antreprenorială”, conform planurilor-cadru valabile din 2009, aceasta făcând parte din aria disciplinelor socio-umane, alături de Psihologie. Totuși, în noile planuri-cadru pentru elevii care vor începe liceul în 2026, materia nu mai figurează ca disciplină distinctă.
„Am mai răspuns și săptămâna trecută la această întrebare. Educația antreprenorială este importantă, dar nu poate fi introdusă ca disciplină separată. În schimb, va fi inclusă sub formă de unități de învățare în cadrul disciplinei de științe economice”, a declarat ministrul.
Nu este clar, însă, care va fi exact „disciplina legată de științele economice” în viitorul curriculum, fiind posibil ca aceasta să fie o modificare apărută în urma dezbaterilor publice asupra proiectelor de planuri-cadru. Ministrul a precizat că la elaborarea programelor școlare vor fi definite explicit mai multe unități de învățare sub denumirea de „educație antreprenorială”, pentru ca această tematică să fie prezentă în trunchiul comun.
„Când vom lucra la programe, mă voi asigura că mai multe unități de învățare vor purta denumirea de educație antreprenorială, astfel încât să fie acoperită prin trunchiul comun”, a adăugat el. De asemenea, materia va face parte dintre cele trei discipline oferite de școli, din care elevii vor putea alege în funcție de interesele lor.
Profesorii de discipline socio-umane din județul Suceava au transmis un memoriu ministrului Daniel David, solicitând menținerea educației antreprenoriale ca disciplină distinctă. Aceștia susțin că această competență este esențială și ar trebui predată în cadrul unei materii proprii, nu doar ca temă integrată în alte discipline.
Profesorii argumentează că, pentru a avea un impact real asupra dezvoltării economice și sociale a elevilor, educația antreprenorială ar trebui să fie obligatorie pentru toți liceenii, sprijinind astfel profilul și specializarea acestora. Ei atrag atenția că actualele planuri-cadru nu garantează acest aspect.
În plus, Consiliul Consultativ al disciplinelor socio-umane din ISJ Suceava solicită ca această disciplină să fie recunoscută cu un statut clar în curriculum și să beneficieze de o programă națională prin oferta CDEOS (curriculum la decizia elevului, stabilit de școală). Profesorii subliniază că formarea competențelor antreprenoriale nu poate fi realizată eficient prin integrarea în alte discipline, precum Consiliere și orientare, Om și societate sau Economie aplicată, deoarece acest lucru ar supraîncărca programele școlare și ar afecta dezvoltarea competențelor specifice fiecărei materii.
Aceștia mai atrag atenția că există deja cadre didactice specializate pentru predarea educației antreprenoriale, iar excluderea sa din planurile-cadru ar putea duce la reducerea normelor profesorilor de specialitate.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp