Oficial! Se va întâmpla ceva extraordinar pe Autostrada A1! Legea a fost adoptată!

Autostrada Pitești – București va intra în reparații capitale pe o distanță de aproximativ 42 kilometri, potrivit unui proiect normativ aprobat recent de către Ministerul Transporturilor. Autostrada A1, cel mai vechi drum de mare viteză din românia, a fost construit între 1967 și 1972, iar singurele reparații capitale au fost făcute în perioada 1997-2000, acesta fiind și motivulș pentru care au fost alocați peste un miliard de lei pentru reabilitarea acesteia.

Investiția pentru modernizarea sectorului dintre Vânătorii Mici (Giurgiu) și Căteasca (Argeș) include trei loturi, primul în județul Giurgiu și o lungime de 5 kilometri, al doilea lot, cel mai lung, în județul Dâmbovița de 31 kilometri, iar al treilea în Argeș, de aproape 6 kilometri. Pentru reparațiile capitale din județele Argeș și Giurgiu (loturile mai scurte) lucrările vor dura 24 de luni, iar pentru lotul lung din Dâmbovița durata este de 48 luni. Lucrările se referă la decopertarea straturilor asfaltice pe grosimea cumulată și ranforsare. Pe cele trei loturi vor fi înlocuite 34 de podețe.

Iată proiectul aprobat de Ministerul Transporturilor:

În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000. Expertiza tehnică realizată, relevă degradări de tip structural pe aprox. 46% din suprafața drumului: elementele constructive sunt într-o stare avansată de degradare, având durata normată de funcționare depășită. Șanțurile existente din beton sunt degradate. Starea tehnică a podețelor este nesatisfăcătoare.

Sectorul studiat tranzitează următoarele Unități Administrativ Teritoriale: județul Giurgiu (Lot 2.1) pe sectorul cuprins între km 44+000 – km 48+922; județul Dâmbovița (Lot 2.2) între km 48+922 – km 80+182; județul Argeș (Lot 2.3) între km 80+182 – km 86+000. Lungimea amplasamentului pe care sunt prevăzute lucrările este de 42 km.

Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 22 din 29.03.2024. Lungimea totală a traseului este de 42,00 km, din care: lungime Lot 2.1: 4,922 km, lungime Lot 2.2:  31,260 km, lungime Lot 2.3: 5,818 km. Lăţimea platformei 26,00 m.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) 1.108.955 mii lei, din care: Lot 2.1 134.070 mii lei, Lot 2.2 872.882 mii lei și Lot 2.3 102.003 mii lei. Din care C+M (inclusiv T.V.A.) 879.634 mii lei, din care: Lot 2.1 106.035 mii lei, Lot 2.2 693.085 mii lei și Lot 2.3 80.514 mii lei. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
© 2024 Ziar Obiectiv.