Percheziţii de amploare la cadre didactice şi studenţi. Ministrul Educaţiei reacţionează!

DISTRIBUIȚI
liviu pop min ed

Ministrul Educației Liviu Pop a reacționat după ce peste 100 de percheziţii au avut loc, miercuri, la cadre didactice şi studenţi de la două universităţi, suspectaţi de fapte de corupţie într-un dosar denumit generic ”Diplome de licenţă fără studii”. Acesta a spus, într-o intervenție telefonică la Digi24, că nu poate interveni decât cu o monitorizare mult mai strânsă, deoarece legea nu permite altceva. „Evenimentul de astăzi aruncă o problemă asupra întregului sistemului universitar din România. Noi, la nivelul ministerului, respecând autonomia universitară, nu putem interveni decât cu o monitorizare mult mai strânsă pe subiectele acestea. Însă, legea nu ne permite să facem altceva.”, a declarat Liviu pop
Reamintim faptul că, peste 100 de percheziţii domiciliare au loc miercuri dimineaţa la cadre didactice şi studenţi din cadrul a două universităţi, cercetaţi sub aspectul săvârşirii unor infracţiuni de corupţie. Potrivit unor surse judiciare, cele două universităţi sunt “Aurel Vlaicu” şi “Vasile Goldiş” din Arad.
Parchetul General susţine că mai multe cadre didactice din cadrul unor instituţii de învăţământ superior desfăşoară activităţi ilegale constând în pretinderea şi primirea unor foloase necuvenite (bani şi bunuri materiale) cu ocazia organizării şi susţinerii de către studenţi a examenelor la diferite discipline (susţinute chiar în afara perioadei de examinare) şi/sau cu ocazia susţinerii examenelor de licenţă. Probatoriul a relevat că unii studenţi străini, înscrişi la grupe ce urmează cursurile în limba română, nu cunosc/nu înţeleg limba română şi totuşi sunt promovaţi, în schimbul unor sume de bani, la toate examenele anuale.
Din cercetările efectuate au rezultat următoarele modalităţi de comitere a infracţiunilor: primirea de către studenţi în timpul examenelor susţinute on-line, în schimbul unor sume de bani, a răspunsurilor corecte la testele grile, acestea fiindu-le trimise pe telefoanele mobile de către informaticienii instituţiei de învăţământ, prin mesaje text (SMS); modificarea notei de examen în sensul măririi acesteia, prin accesarea ilegală de către informaticienii din respectivele instituţii, a softului creat pentru evidenţa situaţiilor şcolare, având drept consecinţă promovarea; intervenţia informaticienilor în contul electronic al studentului şi modificarea răspunsurilor de la examen în testul on-line astfel încât studentul să fie declarat promovat de catedră şi achiziţionarea de către studenţi, direct de la profesori, a unor lucrări de licenţă gata elaborate, în format electronic, inclusiv a prezentărilor în format power point necesare pentru susţinerea lucrării în faţa comisiei de examinare.