prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Peste 360 de kilometri de autostradă se vor deschide în următorii doi ani! Cum sunt „forțați” constructorii de CNAIR?

Peste 360 de kilometri de autostradă se vor deschide în următorii doi ani! Cum sunt „forțați” constructorii de CNAIR?

Compania de Autostrăzi și-a propus ca, până în decembrie 2025, să dea în folosință circa 360 de kilometri de autostradă, loturi noi, care se vor adăuga celor 970 de kilometri de autostradă de care beneficiază România în prezent. Circa 320 de kilometri de autostradă sunt în construcţie pe Autostrada Moldovei, A7, iar la aceștia se adaugă tronsonul Sibiu-Piteşti din autostrada A1 precum și lotul Cluj-Oradea din autostrada A3.

CITEȘTE ȘI:VEȘTI PROASTE DESPRE TRONSONUL PITEȘTI – CURTEA DE ARGEȘ AL A1! CÂND VA FI DESCHIS?

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere este una din cele două companii rezultate în urma reorganizării CNADNR. CNADNR practic a continuat din CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Noi, CNIR, vom prelua tot ceea ce înseamnă investiţii, drumuri expres, autostrăzi, pasaje, variante opolitoare, urmând ca cei de la CNAIR să se ocupe doar de partea de întreţinere şi administrare, aşa cum spune şi numele de altfel. Odată cu dezvoltarea reţelei, am depăşit borna de 1.000 km de autostradă şi drumuri expres, dar nu trebuie să uităm de drumurile naţionale, care au o lungime considerabilă – peste 17.000 km. Este necesar o companie care să se aplece mai mult pe aceasta zonă de întreţinere, întreţinere care costă“, a explicat Gabriel Budescu, director general al CNAIR,  în cadrul unei emisiunii ZF Investiţi în România!

Miza CNIR este de a accelera implementarea proiectelor prin urmărirea lor pas cu pas, să nu mai apară sincope sau lucrări care să ajungă chiar și la a treia rundă de licitații.

 „La ora actuală avem un ordin de ministru care nominalizează primele şapte proiecte ce urmează să le preluăm. Şi, suplimentar, vom mai lansa noi un nou proiect, Bucureşti-Giurgiu. Astfel, cele şapte proiecte care au fost nominalizate în ordinul de ministru sunt Tg. Mureş-Tg. Neamţ, secţiunea de munte autostrăzii A8. Aceasta la rândul ei este cei 157 de km, ei sunt împărţiţi în 6 tronsoane. Două dintre ele au fost deja lansate la licitaţie de colegii din CNAIR. Celelalte patru cel mai probabil le vom lansa noi în momentul preluării. Avem autostrada Tângu Neamţ- Iaşi-Ungheni care are 93,3 km. Este în fază finală studiul de fezabilitate. Probabil noi ulterior vom lansa execuţia lucrărilor. Avem de asemenea Braşov-Bacău. Avem de asemenea Ploieşti-Braşov, un proiect complicat“, a spus directorul.

Constrctorul este urmărit și penalizat dacă întârzie cu lucrările

„Eu mi-am propus să realizăm obiective în termenele licitate şi în condiţiile de calitate licitate. Să nu ajungem să ne mai blocăm, să întârziem, cum au fost cazuri când s-a ajuns la 4-6 ani în execuţia unui obiectiv, sau să le relicităm de nu ştiu câte ori. Îmi doresc să selectăm constructor care să poată executa aceste obiective, să urmărim mult mai îndeaproape contractul şi pe partea aceasta de urmărire contract cam la fel cu amenziile de circulaţie. În momentul în care constructorul ştie că este urmărit şi se aplică penalităţi încă de la bun început că a depăşit contractul cu 2-3 zile, o săptămână 2 săptămâni, se aplică penalităţi, el vede că este urmărit şi va face tot posibilul să rămână în contract şi să-şi îndeplinească cele asumate în contract“, a explicat directorul.

Sectoare de autostradă care vor fi gata în umătorii doi ani:

  • A0: sector nord (4,47 km) Data finalizării: 4 octombrie 2024
  • A0: sector nord (8,5 km): Data finalizării: noiembrie 2025
  • A1: Curtea de Argeş – Piteşti (30,3 km) Data finalizării: 2025
  • Autostrada Ploieşti – Buzău (63,25 km)  Dumbrava – Mizil (21 km). Termen: octombrie 2024
  • Mizil – Pietroasele (28,35 km). Termen: octombrie 2024 Pietroasele – Municipiul Buzău (13,9 km)
  • Autostrada Buzău – Focşani (82,44 km)  Buzău – Vadu Paşii (4,6 km). Termen: 2024.
  • Vadu Paşii – Râmnicu Sărat (30,8 km). Termen: 2025.
  • Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni (36,1 km). Termen: 2025
  • Mândreşti Munteni – Focşani (10,94 km). Termen: 2024
  • Autostrada Focşani – Bacău (95,9 km)
  • Focşani – Domneşti Târg (35,6 km). Termen deschidere: 2025 Domneşti Târg – Răcăciuni (38,78 km). Termen deschidere:  2025
  • Răcăciuni – Bacău (21,52 km). Termen deschidere:  2025
  • Autostrada Bacău – Paşcani (77,38 km)
  • Săuceşti – Trifeşti (30,3 km). Termen deschidere: 2025 Trifeşti – Gherăeşti (18,99 km). Termen deschidere:  2025
  • Mirceşti – Paşcani (28,09 km). Termen deschidere:  2025

 

 

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs