
Premieră la Tunelurile Daniela și Alina de pe A1! Constructorul Porr a reușit imposibilul!
Construcția unuia dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România marchează un moment istoric: turnarea ultimului bloc de beton din Tunelul Curtea de Argeș, parte a secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Evenimentul, surprins în imagini de pasionatul de infrastructură Răducu Popa și confirmat de oficialii din Ministerul Transporturilor, simbolizează încheierea unei etape-cheie a proiectului.
CITEȘTE ȘI: Anunțul momentului despre Autostrada Pitești – Sibiu! Decizia Guvernului care schimbă tot!
Potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ultimul segment de beton la nivel de structură de rezistență a fost turnat și decofrat în weekend în galeria „Daniela”, după un proces tehnic complex desfășurat în regim continuu.
„Astăzi a avut loc turnarea betonului și decofrarea ultimului segment de tunel la nivel de structură de rezistență, așa cum am anunțat la ultima vizită aici. Astfel a fost încheiată cea mai importantă activitate din acest șantier”, a transmis oficialul.
De asemenea, a fost finalizată și structura de rezistență a galeriei „Alina”, cele două fire ale tunelului fiind realizate concomitent, printr-un proces de lucru neîntrerupt – 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână.
Pentru betonarea celor două galerii a fost folosit un cofraj hidraulic special, care a permis turnarea în segmente succesive de 12,5 metri, asigurând o precizie ridicată și o calitate uniformă a căptușelii interioare.
Pe șantierul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești lucrează în prezent peste 600 de persoane și aproximativ 210 utilaje și echipamente de construcție, mobilizarea antreprenorului fiind una exemplară. Progresul fizic al lucrărilor a depășit 80%, iar avansul este peste graficul contractual.
Lucrările au început în vara anului 2023, iar antreprenorul PORR Construct SRL estimează că traficul ar putea fi deschis încă din august 2026, cu un an înainte de termenul contractual de finalizare (2027).
„Lucrările se apropie de final, au mai rămas de executat parțial instalații, umpluturi și calea de rulare. Practic s-a terminat betonarea căptușelii interioare pe întreaga lungime și astfel s-a încheiat un capitol important în construcția acestui tunel”, a precizat Răducu Popa, prezent la momentul finalizării turnării.
Datele principale ale secțiunii 4 – Tigveni – Curtea de Argeș:
Lungime: 9,86 km
Antreprenor: PORR Construct SRL
Durata contractului: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție)
Valoare: 1,678 miliarde lei (fără TVA)
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT) 2021–2027
Stadiu fizic actual: peste 80%
Termen contractual de deschidere: 2027
Această secțiune include tunelul gemelar Curtea de Argeș, unul dintre cele mai dificile puncte de pe traseul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, datorită condițiilor geologice complexe și necesității unor soluții tehnice moderne de stabilizare și drenaj.
Proiectul, împărțit în cinci secțiuni majore, este realizat de mai mulți antreprenori internaționali și are o importanță strategică atât pentru economia națională, cât și pentru rețeaua europeană de transport.
Finalizarea tunelului Curtea de Argeș confirmă faptul că execuția secțiunii 4 este pe o traiectorie accelerată, oferind premisele deschiderii traficului chiar înainte de termen.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
