
Anul 2025 marchează momentul în care vom putea călători de la Craiova la Constanța exclusiv pe drumuri de mare viteză. Conform planurilor, acest lucru va fi posibil chiar de la începutul sezonului estival, însă totul depinde de doi constructori importanți: UMB și Aktor. UMB are responsabilitatea de a finaliza legătura dintre Albota și Autostrada A1 București – Pitești, în timp ce grecii de la Aktor trebuie să termine Lotul 3 Sud al Autostrăzii A0, care unește A1 de A2.
Pentru locuitorii Olteniei, drumul expres Craiova – Pitești (DEx12) este deja utilizabil până la Albota. Finalizarea ultimilor 12 km care conectează DEx12 cu A1 ar trebui să fie o sarcină simplă pentru UMB. Ministerul Transporturilor estimează că acest tronson va fi terminat în primăvara anului 2025. Cu toate acestea, succesul depinde și de progresul Lotului 3 Sud Bragadiru – Joița (17,96 km) din Autostrada Bucureștiului (A0), care ar putea fi gata până în mai, potrivit CNAIR.
Constructorul elen Aktor a revizuit programul de execuție al Lotului 3 Sud din A0, asumându-și finalizarea lucrărilor până pe 28 aprilie 2025. Dacă acest termen este respectat, Autostrada București – Pitești se va lega direct de Autostrada Soarelui, permițând o conexiune rapidă între Craiova și Constanța.
Curtea de Argeș – Constanța, direct pe autostradă
Argeșenii vor putea, de asemenea, să ajungă la mare pe drum rapid, datorită progreselor pe Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. În 2024 au fost dați în folosință primii 15,7 km ai lotului de 30,35 km, iar restul ar trebui să fie finalizați până în vara lui 2025. Dacă antreprenorul italian menține ritmul lucrărilor, șansele ca secțiunea să fie complet funcțională sunt mari.
Autostrada Litoralului: un pas spre viitor
Anul 2025 aduce și începutul proiectării Autostrăzii Litoralului, care va lega A2 de Centura Constanța (A4) și localitățile din sudul litoralului. Contractul pentru proiectarea și execuția Alternativei Techirghiol (30,59 km), evaluat la 4,36 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027. Această autostradă va include 31 de poduri, pasaje și viaducte, precum și un pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră. În plus, vor fi plantate perdele forestiere pe o suprafață de 85 de hectare.
Cu aceste proiecte în desfășurare, 2025 promite să fie anul în care litoralul românesc devine mai accesibil ca niciodată pentru călători din întreaga țară.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp