prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Schimbări majore pe A1 Pitești-Sibiu! Decizie de ultim moment! Ce se întâmplă este incredibil!

Schimbări majore pe A1 Pitești-Sibiu! Decizie de ultim moment! Ce se întâmplă este incredibil!

Pe măsură ce construcția de autostrăzi accelerează în România, se realizează și cele mai complexe lucrări pentru aceste șosele de mare viteză: tunelurile forate. În apropiere de Curtea de Argeș, se lucrează la un tunel de 1,35 km cu două galerii separate, fiecare având două benzi de circulație. Cel mai lung tunel planificat în România va măsura aproape 3 km. În prezent, în România există doar un singur tunel pe autostradă, situat la Săliște, pe A1 Sibiu – Orăștie, cu o lungime de 340 de metri. Acesta nu a fost forat, ci construit prin metoda „cut & cover”, care presupune excavarea dealului, instalarea unei structuri casetate și acoperirea ei cu pământ pentru a restaura geografia originală.

CITEȘTE ȘI: S-a decis! Termen de 2 ani pentru construcția unei noi Autostrăzi în România! Anunțul momentului pentru șoferi!

Primul tunel forat de autostradă din România se află acum în construcție pe autostrada A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 4, între Tigveni și Curtea de Argeș. Acesta va avea două galerii separate, fiecare cu două benzi de circulație și o bandă de urgență, cu o lungime totală de 1,35 km. Tunelul este forat sub Dealul Momaia și va include trei conexiuni între galerii pentru situații de urgență, două pietonale și una pentru vehicule.

Lucrările sunt realizate de compania austriacă PORR, care a început execuția în octombrie 2023. Progresul indică faptul că tunelul ar putea fi finalizat spre sfârșitul anului 2026, înainte de termenul stabilit pentru întreaga Secțiune 4, martie 2027.

România intră într-o nouă eră a construcției de tuneluri de autostradă, cu planuri pentru aproximativ 73 de tuneluri ce vor fi executate în următorii 10-20 de ani. De exemplu, autostrada A13 Brașov – Bacău va include tuneluri pentru traversarea munților, detalii care vor fi stabilite în etapa de Studiu de Fezabilitate. În mod similar, autostrada montană A3 Ploiești – Comarnic – Brașov are în lucru Studiul de Fezabilitate, iar costurile inițiale estimau aproape jumătate din cei 105 km de autostradă sub formă de tuneluri, ceea ce ar ridica costul total la peste 9 miliarde de euro.

Autostrada A1 Sibiu – Pitești va avea 9 tuneluri, cel mai lung măsurând 1,7 km. Secțiunea 1 (Sibiu – Boița) este deja deschisă, iar Secțiunea 4 (Pitești – Curtea de Argeș) este în stadiu avansat de execuție. Pe Secțiunea 4, singurul tunel în execuție este cel de 1,35 km de sub Dealul Momaia. Secțiunea 3, între Tigveni și Cornetu, va include Tunelul Poiana de 1,7 km, cel mai lung de pe autostradă. Secțiunea 2, de pe Valea Oltului, între Cornetu și Boița, va fi cea mai dificilă, incluzând șapte tuneluri, dintre care cel mai lung va fi Tunelul Câineni de 1,6 km.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs