Ședință de urgență la ITM! Ce angajatori sunt vizați?
Sesiuni de informare privind medicina muncii ca responsabilitate majoră pentru fiecare angajator și modul de respectare a legislației privind articolele pirotehnice.
CITEȘTE ȘI: A ARS DE VIE ÎN PROPRIA LOCUINȚĂ! TRAGEDIE ÎN ARGEȘ!
Potrivit obiectivelor specifice ale Inspecţiei Muncii stabilite atât prin lege cât şi prin Programul Cadru de Acţiuni al Inspecţiei Muncii pentru anul 2023, în cursul lunii noiembrie, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș a organizat două sesiuni de informare, astfel :
- Motivat de faptul că activitatea de medicina muncii este obligatorie și este reglementată de Legea Securității și Sănătății în Muncă nr.319/2006 actualizată, și Hotărârea de Guvern nr.355/2007 privind supravegherea sănătății lucrătorilor, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș împreună cu Direcția de Sănătate Publică Argeș, a organizat în o întâlnire cu medici de medicina muncii acreditați care desfășoară activitate pe raza județului Argeș. Angajatorii din orice domeniu de activitate atât din domeniul public, cât și din cel privat, sunt obligați să respecte reglementările în vigoare privind prevenirea, depistarea și dispensarizarea bolilor profesionale și a bolilor legate de profesie.
Cele mai eficiente metode de evaluare a stării de sănătate a lucrătorilor în relație cu expunerea la riscuri profesionale sunt examenele medicale de medicina muncii. Necesitatea acestor examene medicale s-a impus pe masură ce s-a constatat că practicarea unor activități sau exercitarea acestora în anumite condiții au contribuit la afectarea stării de sănătate a respectivilor lucratori.
Finalitatea examenelor medicale se concretizează în completarea fișei de aptitudine numai de către medicul de medicina muncii, care stabilește aptitudinea, inaptitudinea lucrătorului pentru locul de muncă respectiv sau eventuala aptitudine condiționată de vindecarea diverselor afecțiuni.
Medicina muncii este acea specialitate medicală care se ocupă cu studierea relației om-muncă, adaptarea fiecărei persoane în muncă dar și potrivirea tipului de activitate pe care o va face cu persoana care o efectuează.
- In cadrul campaniei naționale de supraveghere a pieței conform Programului Sectorial pentru anul 2023, coordonat de Comisia Europeană, pentru a asigura respectarea actelor normative de către producătorii, importatorii, distribuitorii de produse industriale și articole pirotehnice, reprezentând un pas important în asigurarea calității și siguranței produselor care circulă pe piața internă, contribuind la protejarea intereselor consumatorilor și la alinierea României la standardele europene în acest domeniu, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș, a avut loc o întâlnire cu angajatori autorizați pentru deținerea și comercializarea articolelor pirotehnice.
Mai mult decât atât, prin acțiunile întreprinse, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș își propune o comunicare deschisă de așa manieră încât partenerii sociali, angajați/angajatori, să dobândească o perspectivă mult mai amplă asupra problematicii securității și sănătății în muncă, în scopul de a îmbunătăți mediul de lucru, de a ocroti sănătatea și integritatea fizică și/sau psihică a lucrătorilor, conștientizării angajatorilor că neluarea măsurilor necesare la locurile de muncă organizate, creează o stare de pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor în sensul producerii accidentelor de muncă, bolilor profesionale sau boli legate de profesie.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp