ULTIMĂ
ORĂ

Senator Dănuț Bica: „Autostrada A1 nu a mai beneficiat în ultimii ani de lucrări consistente de reabilitare”

Senatorul PNL de Argeș, Dănuț Bica i-a adresat o interpelare oficială ministrului Transporturilor în legătura cu secțiunile degradate de pe autostrada Pitești – București. Demnitarul argeșean i-a solicitat lui Cătălin Drulă răspunsuri la trei întrebări cheie care se referă la: reabilitarea tronsonelor pline de gropi, dacă aceasta se va putea face prin fonduri europene și măsurile care vor fi luate în zonele unde marcajele rutiere au dispărut.

Iata interpelarea făcută de senatorul Dănuț Bica:

„Stimate domnule ministru, Autostrada A1, tronsonul cuprins între București și municipiul Pitești, nu a mai beneficiat în ultimii ani de lucrări consistente de reabilitare a covorului asfaltic, a parapeților și gardurilor de protecție. Lucrările de întreținere care s-au realizat în acestă perioadă au fost de o calitate redusă și nu au rezistat mai mult de 6-12 luni, fapt care afectează negativ siguranța circulației în zonele respective. Mai mult decât atât, pe unele secțiuni, în loc să fie efectuate lucrări de reabilitare, a fost aleasă soluția facilă a poziționării unor indicatoare pentru limitarea vitezei de deplasare a autovehiculelor de la 130 km/oră la 80-100 km/oră sau a celor de avertizare de tipul „drum cu denivelări”.

Având în vedere că traficul de mărfuri și de călători pe tronsonul București-Pitești al Autostrăzii A1 este probabil cel mai intens din țară, că lucrările de reabilitare a covorului asfaltic se realizează în condiții optime în perioada sezonului cald și că, începând din acest an, România va putea utiliza fondurile disponibile în cadrul Mecanismului European de Redresare și Reziliență pentru proiecte care se pot realiza până la jumătatea anului 2026, vă rog să răspundeți la următoarele întrebări:

    1. Este inclus tronsonul București-Pitești al Autostrăzii A1, pe termen scurt, în planul național de reabilitare a infrastructurii rutiere, în vederea refacerii covorului asfaltic degradat și reparării elementelor de siguranță?
    2. Reabilitarea covorului asfaltic aferent tronsonului București-Pitești al Autostrăzii A1 poate fi cuprinsă între proiectele de infrastructură finanțate prin Mecanismul European de Redresare și Reziliență? Dacă nu, care va fi sursa de finanțare a acestei investiții?
    3. Ce măsuri intenționați să dispuneți cu privire la absența marcajelor rutiere de pe mai multe drumuri național/europene și de pe unele secțiuni de autostradă, care generează riscuri sporite pentru participanții la trafic? Solicit răspuns scris.”

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.