ULTIMĂ
ORĂ

Ultimă oră! Se construiește autostrada prezidențială! Proiectul major care va fluidiza traficul pe Valea Prahovei!

Ultimă oră! Se construiește autostrada prezidențială! Proiectul major care va fluidiza traficul pe Valea Prahovei!

România pornește un proiect major de infrastructură: autostrada Brașov–Făgăraș, supranumită „autostrada prezidențială”, va conecta inima țării cu marile coridoare europene și va reduce blocajele de pe Valea Prahovei. Costul depășește 10 miliarde de lei, iar experții o consideră unul dintre cele mai complexe proiecte rutiere din istoria țării.

CITEȘTE ȘI: Ultimă oră! Un nou „Transfăgărășan” se construiește în România! Ce județe va traversa?

Tronsonul de 50 de kilometri va lega Brașovul de Făgăraș, trecând prin Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra. Proiectul include 46 de poduri, viaducte și pasaje, trei tuneluri cut&cover, dintre care unul ecoduct, și 67 de podețe pentru scurgerea apelor. Viteza de proiectare va fi de 120 km/h, iar infrastructura va respecta standardele europene.

Autostrada face parte din Autostrada Transilvania și coridorul european TEN-T, reducând dependența de drumurile naționale înguste. Va sprijini dezvoltarea turistică, atragerea de investiții și integrarea rapidă în rețeaua europeană. Economia locală va beneficia direct: studiile estimează că fiecare leu investit va genera doi lei prin reducerea timpului de transport, a costurilor cu combustibilul și a accidentelor. Creșterea PIB-ului regional ar putea ajunge la 1% anual, iar șantierul va crea peste o mie de locuri de muncă directe și câteva mii indirecte.

Proiectul aduce și provocări pentru comunități și mediu. Exproprierile, poluarea fonică și presiunea imobiliară pot afecta localnicii. Zona Perșani include 27,6 hectare de păduri, dintre care 15,7 în situri Natura 2000. Autostrada va include reîmpăduriri și un ecoduct de 300 de metri pentru fauna sălbatică, o premieră în România.

Traseul montan impune lucrări complexe de consolidare a terenului, viaducte și tuneluri. Durata de execuție estimată este de 36 de luni, dar experții consideră că finalizarea realistă ar putea fi între 2029 și 2031. Experiența altor proiecte, precum Sibiu–Pitești, arată riscurile întârzierilor și blocajelor birocratice.

Autostrada Brașov–Făgăraș testează capacitatea României de a construi la standarde europene, în termen și cu grijă pentru mediu. Este un proiect scump și complicat, dar vital pentru competitivitate, siguranță și integrare europeană. România poate transforma această promisiune într-o investiție reală în viitor.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.