Umbrărescu – mobilizare de forțe! Autostradă finalizată înainte de termen!

Dorinel Umbrărescu, patronul UMB, și-a luat angajamentul de a termina înainte de termen tronsonul lipsă din autostrada Lugoj – Deva, deși lucrarea este una foarte complexă. Cel mai puternic constructor din România a transmis recent Ministerului Transporturilor că s-a mobilizat pe secțiunea Marginea – Holdea în lungime de zece kilometri și va devansa termenul contractual cu șase luni.

CITEȘTE ȘI: ANUNȚUL MOMENTULUI PENTRU ȘOFERI! AUTOSTRADĂ DE LA PITEȘTI LA CONSTANȚA! CÂND VA FI DATĂ ÎN FOLOSINȚĂ! VIDEO!

Promisiunea lui Umbrărescu vine în contextul în care pe tronsonul Marginea-Holdea trebuie să execute 2 tuneluri de peste 2 kilometri lungime, iar timpul pentru execuția lucrărilor este de 34 de luni. Problema este că acest tronson este finanțat prin intermediul PNRR și lucrările trebuie să se desfășoare contra cronometru, pentru ca România să nu piardă finanțarea.

Secretarul de stat confirmă angajamentul lui Umbrărescu

”Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, arată că a avut o discuție cu toți constructorii din România, iar țara noastră nu va pierde niciun leu din PNRR.

2020 – 2023, ani istorici pentru absorbția fondurilor europene în domeniul transporturilor.

În cadrul celei de-a doua reuniuni a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Transport 2021 – 2027 #PT, organizată și desfășurată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii zilele acestea la Timișoara, am făcut o analiză a ciclului financiar (2014- 2020, n+3) încheiat în decembrie 2023 și am discutat despre stadiul principalelor proiecte de infrastructură finanțate din PT.

La sfârșitul anului 2019, în momentul în care am preluat guvernarea, rata de absorbție era de 35% pe POIM – secțiunea transport, iar din 2020 până în 2023 am crescut rata de absorbție la 111% pe total program. În ceea ce privește sectorul rutier, pe care îl coordonez, succesul a fost și mai mare, ducând rata de absorbție pe acest sector la este 120%.

În cadrul discuțiilor avute la acest eveniment, am reiterat faptul că, având în vedere succesul atragerii fondurilor europene nerambursabile din ultimii ani, avem astăzi capacitatea să atingem pragul de 100% a fondurilor alocate în PT, maximum în 2027, cu 3 ani mai devreme decât ar fi termenul limită.

De asemenea, am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol):

– În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră.

– În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat;

– Am discutat despre problemele cu privire la aprovizionarea pentru materii prime și materiale și i-am informat că Ministerul Transporturilor are în lucru un studiu prin care analizăm piața materialelor de construcții pentru autostrăzi, căi ferate și nu numai, pentru a identifica soluții în vederea stimulării producției interne a acestora. Au mai fost discutate situațiile forței de muncă necesară în șantiere, a deficitului de personal pe zona de consultanță proiectare, dar și predictibilității financiare pe orizontul 2027 – 2030.

Este nevoie și pe mai departe de implicarea tuturor factorilor decidenți și a reprezentanților entităților statului român, care sunt angrenati atât pe verticală, cât și pe orizontală, în dezvoltarea și implementarea proiectelor de infrastructură.

Programul Transport 2021-2027 a fost aprobat în luna decembrie 2022 și beneficiază de o alocare de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde fonduri europene nerambursabile pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval al României.”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.

 

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
© 2024 Ziar Obiectiv.