ULTIMĂ
ORĂ

VESTE URIAȘĂ pentru șoferi! Se deschid ultimii kilometri de autostradă din 2025!  Sunt alerternativă la Drumul Morții!

VESTE URIAȘĂ pentru șoferi! Se deschid ultimii kilometri de autostradă din 2025!  Sunt alerternativă la Drumul Morții!

Circulația pe Autostrada A7 se extinde cu încă 49 de kilometri începând de marți, 23 decembrie, pe sectorul cuprins între Focșani și Adjud Nord, potrivit unui anunț făcut de Asociația Pro Infrastructura.

CITEȘTE ȘI: ALERTĂ METEO DE CRĂCIUN: Fenomenul extrem care lovește România exact în noaptea de Ajun! Zonele în care va ninge ca pe vremuri!

Odată cu această inaugurare, din totalul de 319 kilometri ai Autostrăzii Moldovei (A7) dintre Ploiești (A3) și Pașcani, proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), șoferii vor putea utiliza un total de 195 de kilometri. Organizația neguvernamentală atrage atenția că restul de 124 de kilometri, aflați în responsabilitatea constructorului UMB, urmează să fie finalizați abia în cursul anului 2026.

Impactul deschiderii acestui nou tronson asupra traficului rutier este considerabil, oferind o alternativă sigură la unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară.

„Efectul este major: șoferii scapă de mortalul DN2/E85 și pot merge complet pe autostradă, pe 241 kilometri, din nordul Capitalei (zona Petricani) până la ieșirea din Adjud în mai puțin de două ore: relaxați, în siguranță, legal. Mare atenție însă: nu sunt spații de servicii deschise între Buzău și Adjud!”, subliniază Pro Infrastructura.

Totuși, reprezentanții asociației semnalează și problemele existente, menționând că există și aspecte „urâte” legate de capacitatea de execuție a constructorului.

„Acum se vede cel mai bine lipsa de capacitate a UMB despre care vă tot explicăm din 2022, asumându-ne înjurăturile primite pe nedrept. Cele trei contracte de pe A7 Focșani-Bacău au fost semnate în 15.12.2022, iar celelalte trei de pe Bacău-Pașcani s-au parafat în 15.02.2023. Ordinul de începere a fost emis în 29.03.2023 pe Focșani-Domnești, respectiv în primele zile din mai 2023 pe restul celor cinci loturi. Toate aceste tronsoane sunt pe execuție directă timp de 30 luni fiecare, fără perioadă de proiectare”, a declarat Pro Infrastructura.

Analiza ONG-ului indică întârzieri semnificative pe sectoarele situate la nord de Adjud.

„Dacă până la Răcăciuni nu mai este mult de muncă, iar lotul 3 până la sud de Bacău se apropie de 70% stadiu fizic, progresul pe ultimele trei tronsoane dincolo de Bacău abia dacă trece momentan de 40%. Deși trebuia să fim astăzi cu A7 la Pașcani, cei 124 kilometri rămași se vor inaugura, în scenariul optimist și doar dacă antreprenorul UMB va dori să deschidă «în trepte», astfel: până la Răcăciuni în martie, apoi la Bacău în mai, critic în august la Săbăoani (Roman nord) pentru a nu pierde niciun leu din banii nerambursabili (gratuiți) din PNRR și abia în decembrie 2026 sosim la Pașcani”, scrie asociația.

Un alt aspect criticat este faptul că mobilizarea pe A7 a afectat ritmul lucrărilor pe alte șantiere gestionate de același constructor. Comparativ cu anul precedent, când au fost deschiși traficului 98 de kilometri de autostradă și drum expres, performanța din 2025 este sub estimările inițiale.

„Termină anul cu «doar» 66 kilometri, în evaluarea noastră de început de 2026 dându-le șanse mari să mai inaugureze încă vreo 40 km pe A7 plus DEx6 Galați-Brăila, adică o performanță similară cu recordul din 2024”, anunță Pro Infrastructura.

Situația este complicată de acumularea unor proiecte cu termene depășite, nu doar din anul curent, ci și din anii anteriori.

„A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului sunt contractate în iulie, respectiv decembrie 2020, și am pierdut șirul amânărilor. Iar DEx6 Galați-Brăila, parafat în aprilie 2021 și scadent în decembrie 2024, a fost promis încă din 2023, apoi 2024 și… 2025. Și ciotul din A0 Nord a avut termen în octombrie 2025, promis și acesta deopotrivă de autorități și antreprenor”, scrie asociația.

În ciuda criticilor legate de managementul proiectelor, organizația apreciază efortul muncitorilor de pe șantiere, anticipând revenirea acestora la lucru în aproximativ trei săptămâni.

VESTE URIAȘĂ pentru șoferi! Se deschid ultimii kilometri de autostradă din 2025!  Sunt alerternativă la Drumul Morții!

„Vor avea de tras la maxim și în 2026 fiindcă sunt obligați să livreze toate restanțele de pe loturile scadente în 2024 și 2025, nu mai puțin de 181 de kilometri în total. Autostrăzile și drumurile expres aflate în exploatare trec de borna 1400, ajungând la 1416,3 kilometri, din care aproape 146,5 au fost dați în folosință în 2025. Și cu ei încheiem anul. Vom reveni în ultimele zile din 2025 cu retrospectiva și la început de 2026 cu previziunile rutiere, deja o tradiție”, încheie asociația postarea.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.