ULTIMĂ
ORĂ

Vești bune pentru șoferi! Dispare traficul infernal de pe Valea Oltului! Alternativa care va fi deschisă în curând!

Compania austriacă Strabag va moderniza drumul județean 703H din județul Vâlcea, considerat o alternativă la Valea Oltului. Acest drum leagă județul Argeș de localitățile Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, intrând ulterior în DN7.

Valoarea lucrărilor este estimată la 130 milioane de lei (aproximativ 26 milioane de euro), iar finanțarea va veni prin Programul Anghel Saligny.

„Drumul național DN 7 (Rm. Vâlcea – Sibiu), cea mai importantă arteră rutieră din România, care traversează țara de la sud la vest, asigurând trecerea prin Carpați la cea mai joasă altitudine, devine blocat în anumite momente ale zilei și pe parcursul anului, iar autoturismele nu au o variantă de ocolire a Văii Oltului”, se menționează în documentele licitației.

DJ 703H, care urmează un traseu paralel cu DN7, reprezintă o „variantă viabilă, deoarece, împreună cu alte drumuri județene (unele deja reabilitate sau aflate în reabilitare), permite ocolirea zonei dintre Câineni și Călimănești”, se mai subliniază în document.

În prezent, unele tronsoane ale drumului sunt pietruite și afectate de ploile torențiale, lipsind podețele și șanțurile. În plus, pe secțiuni asfaltate, drumul prezintă deformări și fisuri ale asfaltului.

După modernizare, drumul va avea un carosabil de 6 metri lățime și acostamente pietruite. Perioada de garanție va fi de la 5 la 10 ani, iar lucrările vor fi finalizate în aproximativ 3 ani, concomitent cu finalizarea autostrăzii Sibiu – Pitești.

„Toate lucrările vor fi realizate conform cerințelor Caietului de sarcini, în termen de maximum 36 de luni de la emiterea ordinului de începere”, conform caietului de sarcini.

Drum cu o istorie deosebită, ultima reparație a avut loc în timpul regelui Ferdinand
Acest drum, care nu a fost asfaltat integral niciodată, a fost solicitat pentru modernizare de către Consiliul Județean Vâlcea, iar în 2021 au fost asfaltate primii 3 kilometri în satul Spinu din comuna Perișani, unde drumului îi era avansată starea de degradare. Însă, cei 31 de kilometri vor fi asfaltați complet, promitea președintele județului.

Ultimele lucrări de reabilitare au avut loc în timpul regelui Ferdinand, când drumul a fost pietruit.

„Cel mai vechi drum din România, Drumul Național 7 D, o eroare în actele rutiere care persistă de mai bine de 10 ani, traversează istoria și timpul, dar totodată și cea mai frumoasă depresiune montană a Vâlcei. Acesta este locul unde a apărut Țara Românească, unde munții înconjoară zona natală a dinastiei Basarabilor și unde bătălia de la Posada a pus capăt visului de expansiune al regatului maghiar. Un drum ce leagă Europa Apuseană de Orient și care are o istorie de peste 2000 de ani, astăzi își înscrie o dată importantă în istoria sa”, scria Rădulescu despre acest drum istoric.

În perioada comunistă, s-a dorit modernizarea acestuia cu ajutorul străinilor
Locuitorii zonei povesteau despre încercările repetate de reparare a drumului, cu pietriș, dar vehiculele de mare tonaj, încărcate cu lemne, continuau să-l deterioreze, menținându-l într-o stare de degradare continuă. „Trec camioane mari, încărcate cu lemn, dar nimeni nu aduce un camion de balast, deși există profit din acest trafic.”

Specialiștii de la CNAIR, care au inspectat zona pentru a face „mici reparații”, au atras atenția asupra acestei probleme și au cerut celor care exploatează lemnul să nu mai supraîncarce camioanele.

„În 1987, au venit aici experți din Franța, Italia și din România. Au măsurat și au discutat timp de 10 zile, iar apoi au plecat la București și s-au întâlnit cu premierul de atunci, Dăscălescu. Ceaușescu ar fi fost de acord ca străinii să modernizeze drumul, dar Dăscălescu a spus: lăsați, că-l putem face și noi, românii”, povestea un localnic, citat de Adevărul.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.