
Acum! Incendiu devastator!! Pericol imens de explozie la o hală plină cu motorină și butelii. Intervenție dramatică!
Echipaje operative din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Iași desfășoară o misiune contra cronometru în comuna Ipatele, acolo unde un incendiu violent a cuprins o hală în care erau depozitate utilaje agricole.
Focul se manifestă generalizat pe o suprafață considerabilă, cuprinsă între 2.000 și 2.500 de metri pătrați, fiind însoțit de degajări masive de fum. Situația este complicată de prezența în interiorul construcției a unor materiale inflamabile, respectiv butelii încărcate cu gaz și recipiente cu motorină, fapt ce amplifică pericolul unor explozii și favorizează propagarea rapidă a flăcărilor. În sprijinul salvatorilor ieșeni a fost trimisă și o autospecială de stingere cu apă și spumă de la ISU Vaslui, Secția Negrești, deservită de cinci militari, conform informațiilor furnizate de Ziarul Profit.
Reprezentanții ISU Iași au oferit detalii despre intervenție: ”În această seară, echipaje din cadrul Detaşamentului 2 de Pompieri Iaşi intervin în localitatea Ipatele pentru lichidarea unui incendiu produs la o hală în care se aflau utilaje agricole (tractoare). La momentul anunţului, nu sunt semnalate victime”.
Pe scena politică, tensiunile cresc în jurul ministrului Apărării, Ionuț Moșteanu, existând informații pe surse că liberalul Ilie Bolojan intenționează să îi solicite demisia în urma controverselor legate de studiile sale.
Discuția decisivă dintre premier și ministru ar urma să aibă loc după revenirea oficialului din Bosnia. Scandalul se concentrează pe parcursul academic al demnitarului, care în perioada 2015-2016 a deținut funcții în Ministerul Transporturilor și în consilii de administrație, poziții condiționate de absolvirea studiilor superioare. Deși inițial a menționat în CV o diplomă obținută la Universitatea Athenaeum, instituția a infirmat că ministrul ar fi fost student acolo. Ulterior, documentele oficiale au fost modificate, indicând studii la Universitatea Bioterra.
Conform datelor actualizate, Ionuț Moșteanu ar fi parcurs doi ani de studiu, III și IV, într-un singur an universitar (1997-1998), o excepție legală rezervată studenților cu performanțe deosebite, deși media sa din anul anterior fusese de 7,72. În punctul de vedere transmis presei, Universitatea Bioterra a precizat: „Domnul Mosteanu Liviu Ionut, a participat in intervalul 1995-1999 (nu 1996-1999 – n.r. În CV-ul actual al ministrului Apărării), la cursurile Facultatii de Inginerie si Management Agroturistic, specializarea Inginerie Manageriala”.
Chestionată despre acest subiect, purtătoarea de cuvânt a Guvernului, Ioana Dogioiu, a sugerat că ar putea fi vorba despre o greșeală de redactare. „Nu am discutat acest aspect cu domnul premier, deocamdată cel puţin, am văzut doar ceea ce a comunicat public domnul Moşteanu. Înţeleg, din postarea domniei sale, că este vorba de ceea ce s-ar numi o eroare materială, adică în CV-ul respectiv, în loc să treacă Facultatea Bioterra, pe care o terminase cu licenţă, conform diplomei, cu un an înainte de redactarea CV-ului, a trecut Atheneum”, a declarat aceasta, adăugând: „Înţeleg că a fost o eroare, mai multe decât a comunicat domnul ministru Moşteanu eu nu am comunicat şi nu am discutat acest subiect cu domnul premier”.
În apărarea colegului său a intervenit Diana Buzoianu, ministrul Mediului, care consideră subiectul clarificat. „Domnul Ionuţ Moşteanu, în primul rând, a putut să-şi pună diploma. A putut să-şi pună o diploma. Eu sunt convinsă că întrebările pe care le aveţi pentru domnul Moşteanu, puteţi să le puneţi domnului Moşteanu, dar eu, personal, cred că absolut toate studiile care pot fi arătate pe Facebook, şi da, a venit asumat şi a explicat absolut toate lucrurile care au fost obiectul întrebărilor de-a lungul timpului, a dat toate detaliile şi toate informaţiile”, a afirmat Buzoianu. Aceasta a subliniat că performanța administrativă este prioritară: „Eu sunt convinsă că oamenii care astăzi vor să facă reforme sau vor să schimbe lucruri în bine pentru România, vor fi atacaţi”.
În spațiul public, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a criticat dur situația, punând accent pe necesitatea competenței certificate. „Este inacceptabil să ne găsim în poziții de conducere fără studii, pentru că studiile nu denotă doar faptul că am absolvit o facultate, ci au legătură directă cu calificarea pe care noi, ca indivizi, o avem. Un om fără carte n-are ce să caute în astfel de poziții și de aceea și minte, pentru că n-are carte”, a declarat edilul, menționând că ministrul ar trebui să dea socoteală în fața cetățenilor: „Așa este normal într-o astfel de situație. În primul rând, trebuie să ofere explicații în fața oamenilor, iar judecata oamenilor este cea care contează în chestiune”.
Într-un registru monden, trecutul amoros dintre Tania Budi și Dan Bittman continuă să suscite interes, cei doi rememorând o relație intensă care a durat un deceniu.
Cei doi s-au cunoscut întâmplător, într-un mijloc de transport în comun. Solistul trupei Holograf a descris legătura lor ca fiind una pasională: „Cu Tania a fost dragoste cu năbădăi, aşa se spune. Ne-am văzut în troleibuz. Ştiţi, pe vremea aia se mergea cu troleibuzul, şi aşa ne-am întâlnit”. La rândul ei, Tania Budi a recunoscut că lipsa de maturitate a dus la ruptură. „Nu a fost să fie! Eu nu spun că el nu e un personaj zvăpăiat. Dar eu, pe vremea aia, eram şi mai zvăpăiată. Cred că dacă n-au mers lucrurile acum 20 de ani între mine şi el, cu mâna pe inimă îţi spun că eu am fost motivul. Eram ciudată rău. Şi cam nebună. Eram şi foarte tânără. Nu ştiam cu ce se mănâncă o relaţie”, a explicat vedeta.
Bittman a completat, subliniind lecțiile învățate: „A fost o dragoste cu năbădăi şi cu scântei. Totuşi, cred că ambii am avut multe de învăţat din relaţia aceea. Ea a învăţat că nu poate să mă ţină într-un loc, eu am învăţat că o dragoste pornită ca o joacă poate să ajungă foarte serioasă”. În prezent, cei doi au rămas prieteni apropiați, artistul declarând: „Ţin foarte mult la Tania, suntem prieteni de foarte mulţi ani şi mi-e foarte dragă, am fost împreună acum ceva timp. Am iubit-o. Nu pot să trec pe lângă ea, pe stradă, şi să mă prefac că nu o cunosc”.
Perspectivele economice ale României devin îngrijorătoare, analiștii avertizând asupra poverii datoriei publice și a costurilor de finanțare.
Datoria statului se apropie de pragul de 59% din Produsul Intern Brut, iar cheltuielile cu dobânzile au depășit 3% din PIB, cu previziuni sumbre pentru anii următori. Economistul Adrian Vasilescu atrage atenția că aceste dezechilibre pot destabiliza finanțele țării. O proiecție arată că în 2026, România ar putea ajunge să direcționeze aproape 10% din veniturile totale doar pentru plata dobânzilor, un nivel record la nivel european. Situația este agravată de deficitul bugetar ridicat, estimat la 8,4% pentru 2025, în condițiile unei creșteri economice modeste. Pentru a evita pierderea fondurilor europene, Guvernul a agreat un plan fiscal pe șapte ani cu Comisia Europeană, care implică măsuri stricte pentru reducerea deficitului și creșterea gradului de colectare a taxelor.
Pe plan personal, Ramona de la Clejani se pregătește pentru cununia civilă, un moment marcat de bucurie, dar și de mici neînțelegeri cu viitorul soț.
Artista își dorește să păstreze numele de familie care i-a adus consacrarea, subiect care a generat discuții în cuplu. ”Discuția cea mare la noi în familie este cu numele, pentru că el vrea să mă duc pe numele lui, eu vreau pe numele meu, este o mare problemă aici. (…) Eu aș vrea să mă cheme și numele lui, dar aș vrea să-mi păstrez numele de Manole, dar nu știu dacă vrea, nu vreau să ajung la conflicte mai mari de atât”, a mărturisit Ramona. De asemenea, ea speră ca tatăl său să fie prezent la eveniment: ”Dorința mea cea mai mare era să vină tatăl meu să-mi cânte… îmi doream eu, acum nașul meu a spus că se va ocupa, dar vom vedea”. Referitor la organizare, vedeta a precizat: ”O să fie cununia civilă în familie, am așa emoții mari, eu nici nu prea știu cum să vorbesc despre aceste momente foarte importante (…) El mai are o teamă cu ce vom construi, ce vom face, dar să nu fac eu ceva sau să facă el”.
Șoferii trebuie să fie atenți la noile tipuri de indicatoare rutiere care au început să apară în Europa, caracterizate printr-un chenar verde.
Aceste semne, deși seamănă cu cele de limitare a vitezei, au un rol strict consultativ și nu impun obligații legale imediate. Ele sunt amplasate în zone sensibile, cum ar fi proximitatea școlilor sau cartierele rezidențiale, cu scopul de a recomanda o viteză sigură și de a crește vigilența conducătorilor auto. Modelul este deja utilizat în Marea Britanie, Franța și Spania, având rol educativ, însă în alte state, precum Italia, implementarea lor necesită încă modificări legislative.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
