Noua mașină electrică a Dacia, care va fi lansată în 2024 va înlocui Dacia Spring, deși modelul produs în China a fost lansat ca EV abia în 2021. Este deja destul de clar că alianța Renault-Nissan-Mitsubishi – și astfel și marca de buget Dacia, care aparține Renault – își accelerează proiectele electrice. Dar pentru Dacia, în special, planurile au reprezentat o provocare pentru a menține marca în segmentul de preț obișnuit.
Şeful Renault, Luca de Meo, a dat o perspectivă asupra modelelor concrete de vehicule electrice pentru anii 2022 până în 2025. În 2024, nu vor fi lansate doar Renault 4 şi 5 electrice, inclusiv ramificaţia sportivă Alpine, ci şi o dubiţă Renault şi o subcompactă Dacia. Ceea ce se vede în prezentare este faprul că viitoarea Dacia electrică este mai scurtă decât Renault 4.
De Meo nu a dat încă un nume Daciei, referindu-se la ea doar ca „succesorul Spring”. Potrivit șefului Renault, vehiculul se va baza pe platforma CMF-A, care este exact platforma pe care se bazează deja Renault Kwid, Renault City-K-ZE și Dacia Spring. Diverse relatări din presă indică faptul că de Meo se referea probabil la CMF-AEV – platforma complet electrică succesoare a CMF-A. Noul R4 (și, de asemenea, succesorul lui Nissan Micra) se vor baza pe așa-numitul CMF-BEV, o platformă electrică pentru segmentul B.
Renault nu a dat nicio informație tehnică despre noua Dacia electrică, dar se poate pleca de la Sprin, care are 3,73 metri lungime și costă în prezent 19.600 euro în România, iar după aplicarea subvențiilor reprezentate de programele Rabla și Rabla Plus, ajunge la un preț de circa 9.000-10.000 de euro.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp