Toți proprietarii de autovehicule sunt obligați să obțină o Carte de Identitate a Vehiculului (CIV) pentru a putea înmatricula mașina în România. Acest document atestă respectarea tuturor normelor legale, de mediu și de siguranță și conține toate informațiile referitoare la istoric, proprietar și datele tehnice. Dar, poți obține un duplicat CIV dacă ai pierdut cartea de identitate a mașinii?
CITEȘTE ȘI: SE CER MAI MULTE UTILAJE ȘI MUNCITORI PE VALEA OLTULUI! CE SE ÎNTÂMPLĂ CU LUCRĂRILE!
Legea din România stabilește că, pentru a fi pus în circulație, un autovehicul trebuie să aibă carte de identitate. Aceasta este emisă de Registrul Auto Român, atât pentru mașinile noi, cât și pentru cele la mâna a doua.
Cum se obține Cartea de Identitate a Vehiculului
Pentru a obține CIV, este necesară atât o verificare a mașinii, cât și prezentarea unor documente.
Actele necesare pentru eliberarea Cărții de identitate auto sunt:
– Cerere-tip;
– Actul de identitate al solicitantului și talonul mașinii;
– Documente care atestă calitatea de proprietar legal asupra vehiculului (act de vânzare-cumpărare, factură, act de adjudecare etc.), doar dacă solicitantul nu este cel care figurează ca deținător în evidențele autorității de înmatriculare;
– Dacă solicitantul nu este proprietarul vehiculului (persoană fizică) sau proprietarul este persoană juridică, trebuie prezentat și actul de reprezentare legală (împuternicire notarială sau delegație).
Pentru mașinile la mâna a doua din import, inspectorii RAR vor efectua o verificare a vehiculului pentru care se solicită eliberarea unei cărți de identitate.
Astfel, se vor verifica seriile de șasiu, de motor și de caroserie. Apoi, se va face o inspecție tehnică.
Dacă totul este în regulă, RAR va emite CIV, document în baza căruia se va putea face înmatricularea mașinii.
Ce faci dacă pierzi cartea de identitate a mașinii?
Dacă pierzi cartea de identitate a mașinii, trebuie să te prezinți din nou la Registrul Auto Român.
Totuși, nu va mai fi necesară o inspecție tehnică a vehiculului și nici nu mai trebuie prezentate toate documentele.
Pentru că nu se va emite o nouă Carte de Identitate, ci un duplicat CIV.
Cum se poate obține un duplicat CIV?
Pentru a obține un duplicat CIV, proprietarii trebuie să prezinte câteva documente.
Actele necesare pentru obținerea unui duplicat CIV sunt:
– Solicitare eliberare document nou (se completează pe loc la RAR);
– Actul de identitate al solicitantului;
– Documente care atestă calitatea de proprietar al vehiculului (act de vânzare-cumpărare, factură, act de adjudecare etc.), dacă solicitantul nu este cel care figurează ca deținător în evidențele autorității de înmatriculare.
În plus, va trebui să te prezinți și cu vehiculul pentru care soliciți duplicatul CIV, deoarece inspectorii RAR sunt obligați să facă o identificare a vehiculului pe baza seriilor de caroserie, șasiu și motor.
După verificarea tuturor documentelor, RAR emite un duplicat al Cărții de Identitate auto. Noul CIV se emite pe loc.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp