De sub pământ la lumină: Tunelul Alina se deschide publicului!
După doi ani de muncă neîntreruptă, România marchează o bornă istorică în infrastructura rutieră: tunelul „Alina”, parte a autostrăzii Sibiu–Pitești, a fost complet săpat. Evenimentul simbolic al străpungerii ultimului metru de rocă a avut loc miercuri, în prezența echipei de șantier și a oficialilor de la Ministerul Transporturilor.
CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!
Cu o lungime de 1,35 km, tunelul Alina este una dintre cele mai complexe lucrări inginerești din cadrul autostrăzii ce promite să lege Muntenia de Ardeal, fiind parte a unei traversări istorice a Carpaților. Lucrările vor continua cu amenajarea și finisarea galeriei, urmând ca traficul să fie deschis în anul 2026 — cu posibilitatea de devansare, potrivit autorităților.
Tunelul poartă numele Alinei Kliucik, șefa de achiziții a șantierului, o figură esențială în gestionarea logisticii și aprovizionării în acest proiect de mare anvergură. Emoționată, Alina a primit flori din partea echipei, marcând un moment simbolic și personal într-un domeniu tehnic dominat adesea de pragmatism.
„Pentru mine a fost o provocare, deoarece nu s-a mai făcut un tunel de acest tip în România, dar am avut suportul colegilor. Ne așteptăm la cât mai multe tunele în viitor”, a declarat Alina Kliucik.
Primul tunel, „Daniela”, a fost străpuns în urmă cu o lună, ceea ce indică un ritm accelerat al lucrărilor pe segmentul Curtea de Argeș – Tigveni, parte a celebrei autostrăzi Sibiu–Pitești, proiect considerat de importanță strategică pentru dezvoltarea economică națională și europeană.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a declarat că lucrările sunt înainte de grafic pe acest lot de 10 km și că segmentul ar putea fi deschis circulației în cursul anului viitor. În ansamblu, întreaga autostradă Sibiu–Pitești ar trebui să fie gata până în 2029, marcând prima traversare completă a Carpaților printr-o infrastructură de mare viteză.
„Acest lot este înainte de grafic și va fi dat în trafic anul viitor. Această autostradă, prima traversare a Carpaților în România, se va întâmpla în 2028–2029”, a afirmat Scrioșteanu.
Karl-Heinz Strauss, CEO-ul firmei constructoare, a subliniat complexitatea proiectului și contribuția celor peste 2.000 de muncitori implicați:
„Nu este uşor să realizezi acest tip de lucrare, dar am reușit împreună cu muncitorii noștri și cu subcontractorii. Ne considerăm o companie românească cu aproximativ 2.000 de oameni.”
Într-un gest de deschidere către public, autoritățile anunță că tunelul Alina va putea fi vizitat de turiști duminica viitoare. Este o oportunitate unică pentru cei pasionați de infrastructură și inginerie să vadă „inima” unei autostrăzi în plină construcție.
Vizitatorii vor putea parcurge prima galerie și zona recent săpată, beneficiind de tururi ghidate și explicații oferite de inginerii care lucrează la proiect.
Ministerul Transporturilor anunță o intensificare a ritmului de lucru pe mai multe fronturi din țară. În următoarele luni, vor fi deschiși alți 15 km pe secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu–Pitești, în timp ce semi-inelul sudic al autostrăzii A0 ar urma să fie complet funcțional până la sfârșitul lunii mai.
„De la Curtea de Argeș la Constanța, vom putea circula integral pe autostradă”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.
Anul trecut, România a reușit să inaugureze 250 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Autoritățile speră ca 2025 să mențină același ritm, în ciuda provocărilor logistice și financiare.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp